påskeferie!!

2725020070603

Glad i forumet
Det slo meg nettopp at vi som har termin siste halvdel av mars har en viss risiko for å ende på føden midt i påskeferien! Selv har jeg termin 4 dager før ferien... ble plutselig veldig nervøs for hva dette har å si ift bemanning på føden! :/ Noen erfaringer eller tanker...??

Ja, jeg har også midt i påskeuka. Men bemanningen må vel være tilrettelagt i forhold til hvor mange fødende de venter, eller?

Håper det... men frykter det handler om økonomi da en har rett på bedre betalt i feriedager... :/ norske sykehus er jo kjent for innsparinger!

Du sier noe.. Vi får satse på det beste og håpe vi får all den hjelpen vi tenger!

Det er en grunn til at man søker fødeplass på sykehuset :)

Det skal ikke ha noe å si.
De vet jo hvor mange som har fødeplass til enhver tid :happy:

Noen som vet om dette gjelder overtidskontroller også, eller om de han bli forskøvet til ikke røde dager?

Fødte i fellesferien sist, har termin i påskeferien nå. Tar det med knusende ro, de må bemanne etter behov :-)

Tror dere som er bekymret kan ta det helt med ro;) sykehusene har krav på å ha forsvarlig bemmaning til enhver tid og sånn som det er hos oss så er det klart beskrevet hvor mange som minimum må være på jobb til enhver tid. Jeg jobber på laboratorie på sykehus, men tror at dette er ganske likt de fleste steder. Dessuten er det lite eller ingen rutineaktiviteter i påsken så de som er på jobb skal kun gjøre det som må gjøres. Overtidskontroller er nødvendig å jeg er ganske sikker på at dersom de blir lagt i påsken så anser de det som nødvendig å gjennomføre det da så det tror jeg dere skal ta med ro. Har selv en foreløpig termin midt i den stille uke men tar det med knusende ro. Vi må bare slå oss til ro å ha tillit til at vi er i de beste hender, det hjelper lite å bekymre seg for ting vi ikke kan kontrollere selv:smiley-ashamed008

Kommende storesøster kom 1 juledag, å da var det mer enn nok jordmødre :-) måtte vente litt på lege so kunne sette epidural, men det gikk jo greit :-) så regner med påskeferie å går bra :-)

Back
Topp