Påskeferie??Uansvarlig?

Agga

Betatt av forumet
Er jeg dum og uansvarlig da vi velger å dra på påsketur med svigers
på hytta dems?
Det er fra påskeaften til 2.påskedag, så ikke så veldig lenge da...
MEN, det er jo jeg som skal kjøre, for mannen min har ikke førerkort(aldri kjørt opp faktisk).
Så jeg skal kjøre to timer tur-retur, med mannen i passasjersetet og datteren baki.
Nærmeste ambulanse, som vi tror, er en halvtimes kjøretur unna...20minutter hvis vi kjører
veldig fort...
Hva mener dere?

når er terminen din?[;)]

Uansvarlig???

Reis på tur og kos deg[:D] Personlig ser jeg ikke poenget med å bure seg hjemme "bare" fordi man er høygravid[:)]

Jeg drar til fjells og tenker ikke at det er uansvarlig. Det som skjer, det skjer. Knip igjen og kos deg på fjellet. :)

jeg hadde ikke gjort det rett og slett pga jeg visstnok er en rask føder..men hvis det ikke er tilfelle hos deg så vil jeg ønske deg god tur![:D]

Dra på tur du!

jeg drar ikke på tur fordi jeg ikke sover så godt om natta og den senga på hytta er ikke så veldig god. Svigerforeldrene dine kjører vel bil[:)]
Og forrige fødsel tok vel lang tid gjorde den ikke det da?

ORIGINAL: janpanmarsipan

Dra på tur du!

jeg drar ikke på tur fordi jeg ikke sover så godt om natta og den senga på hytta er ikke så veldig god. Svigerforeldrene dine kjører vel bil[:)]
Og forrige fødsel tok vel lang tid gjorde den ikke det da?

Joda, forrige fødsel tok jo sin tid, siden den ble satt igang å...
Men vi kommer nok til å dra, å joda, svigerforeldrene mine kjører bil[:)]

ORIGINAL: Febbis

Uansvarlig???

Reis på tur og kos deg[:D] Personlig ser jeg ikke poenget med å bure seg hjemme "bare" fordi man er høygravid[:)]

sign

ORIGINAL: Piplup

ORIGINAL: Febbis

Uansvarlig???

sign

sign

Altså, jeg vurderte å dra til Trøndelag i dåp til niesa mi fra førstkommende lørdag til tirsdag.[;)] Da er det under 5 uker igjen til terminen min... Gjør det ikke pga at vi ikke tør, men pga helsemessige årsaker i graviditeten. En time med fly er jo ikke så ille vil mange kanskje tenke, men fant ut i samråd med lege at det ikke var så lurt...
Så hadde jeg vært deg og i fin form, så hadde jeg dratt![;)][:)] Bare ta med deg helsekortet ditt og kos deg. Nyt påsken som høygravid![;)]

Men kjære deg.. Nå må du tenkte litt på hvor bra det har gått med alle de som bor ute i distrikt Norge som ikke har sykehuset i nærheten.. Om fødselen starter og ting går veldig fort og det er krise finnes det ambulanse helikopter :)
Du kan jo feks gå inn på www.norgeibilder.no eller annet kart og finne fram de nøyaktige kart referansene til hytta. Så kaster dere ikke bort tid på å prøve å forklare noen hvor hytta befinner seg :)

Når jeg skal føde er jeg faktisk nødt til å kjøre i 1t og 15min for å nå fram til sykehuset/føde avdelinga :)

Helt enig,dra på tur å kos dæ[:)] vi ska også på hytta, men den legg bare 30 min fra hjemme. Jeg derimot har 2 timers kjøretur for å komme meg på sykehuset, og det er snakk om at sykehuset skal legges ned. Da blir det enda lengre[:@] 

*Sniker fra april*
Jeg skal på påskeferie! [:)] Er da 14 dager igjen til termin! Nærmeste sykehus er ca en time unna, må med ferge. Er ikke dette sykehuset vi har "plass" på, men de tar nok imot oss hvis vi skulle trenge det ;)
Tror ikke det er noe grunn til å ikke reise, så lenge man ikke har hatt styrtfødsler tidligere. God påske! [:)]

Back
Topp