Påskeegg!

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
L

lindaen

Guest
Hvordan tradisjon har dere? Jeg og Malin sitter å snakker om det, og de henger det på påskeris, som jeg aldri har hørt om.. Å vi har alltid hengt i vinduet, som hun aldri har hørt om[8D] Såå, hva gjør dere?

begge delene. og litt rundt omkring ellers i huset, kommer an på hvor mange jeg og niesa mi gidder å lage.... [:D]

Når jeg var yngre pleide vi å male egg, og henge de i vinduet. Jeg mener også å huske at vi pleide å lage noe påskeris greir i barnehagen som vi hang egg på. Har ikke gjort noe påske-egg-dekorering i forbindelse med påsken på et par år, men får vel ta å få igang en tradisjon med det nå som jeg har barn. [8D]

PLEIDE når vi var små å lage sånn brev til besteforeldrene som lissom ikke kunne gjette hvem brevet var fra og så fikk vi et ekstra påskeegg[:D]
påskeris hadde vi til å stå i en vase i et hjørne, med små kyllinger og egg... pyntet med påskeegg ellers i huset og. (og karse i eggekartonger også med kyllinger på)
Mamma gikk hjemme og like å overraske oss på morran, da ble det litt mere å glede seg til året rundt[:D] Så hjemme hos meg tok det helt av[8D] se for dere et gult hus noen uker i året[:D][:D]

ORIGINAL: Marthe og Carina

Pynter vanligvis ikke egg, men nå fikk dere meg til å lure på om jeg skal samle ungene hjemmefra rundt bordet her hos meg og male egg![:)] Hvordan fester dere tråder og slikt i egget? Helt gjennom egget eller?
vi laget 2 hull, til å blåse med og så en fyrstikkbit med snor på nedi egget

Henger på påskeris

ORIGINAL: Novembergull

Henger på påskeris

Her pyntes det med pynt som er laget i barnehagen. [;)][:)]

Så finner jeg fram noen påskeegg og kyllinger[;)]
Kjøper noen påskeliljer og gule Krysantemum, da er det påske og vår[;)]

Har ikke pyntet egg før. men i år tror jeg jaggu vi skal gjøre det ja[:D] Da henger de nok litt rundt om kring[;)]

ORIGINAL: Rebecca85

Har ikke pyntet egg før. men i år tror jeg jaggu vi skal gjøre det ja[:D] Da henger de nok litt rundt om kring[;)]

Når jeg leste påskeegg tenkte jeg bare på de fyllt av godis, jeg...[:D]

Men da jeg var liten malte vi eggene på påskedag til frokost som vi la til hver tallerken til frokosten.
Ellers sparte vi på de vi hadde blåst og hang opp litt her og der. Det var ikke sånn at vi blåste ut og malte hver påske... Også hadde vi noen sånne små tre-egg vi hang i riset...

Påskeris, æ har heller aldri hørt om å henge egg i vinduet[:D]

ORIGINAL: Novembergull

Henger på påskeris

jeg fyller de med snoooop;o) tihi..

ORIGINAL: Lady m/ Baby

ORIGINAL: ~Alexandra~

Påskeris, æ har heller aldri hørt om å henge egg i vinduet[:D]

Hehe, bare ho linda som har sin ega tradisjon vettu[8D]

D e dokker d e nåkka galt me!

ORIGINAL: Fairyfly

Pynter ikke egg

Jeg pynter ikke egg (men det skal vi gjøre når denne vesle spiren min kommer ut og blir litt eldre)

Men hjemmefra er jeg vant til at vi hang dem på bjørkeris, og litt rundtomkring ellers.

Mamma henger de vel fortsatt opp, men ikke på bjørkeris lenger, det tok slutt da pollernallergi og astma gjorde et inntok i mitt barndomshjem...

ORIGINAL: -marie-

vi brukte å henge dem på påskeris da jeg var lita [:D]

Back
Topp