Påskeegg

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Jeg holder på å planlegge påskens innkjøp, men er usikker på disse eggene. Tenkte å putte oppi en leke, kanskje et blad.
De pleier å få egg av svigermor også, så det blir fort mye snop.
Hva skal dere putte i eggene, og hvor gamle er barna?

Og er det noen som har tips til innhold til mannens egg? :)

Her får de påskegave av svigers, og påskeegg av begge par med besteforeldre, så blir ikke noe voldsomme greier fra oss. Ser an litt jeg. Kjøper inn nok påskegodt uansett og fyller med det jeg syns passer.

Skal putte en sjokoladehare, og no anna godis i 5åringen sitt. Kanskje en leke eller no lignende :-)
Minsten (11mnd) skal få en smoothie, noen kjeks og kanskje no rosiner i sitt :-) og kanskje en liten leke han og da hvis eldste får

Her får de påskeegg av mine foreldre når vi kommer på hytta, påskeharen kommer med kart så de må lete dem opp ute ;)

Der er det godteri, men ikke kjempe mye! =) :)

De får hvert sitt påskeegg med litt snop, en appelsin og et blad. I år skal vi være hos foreldrene mine, så tenker vi å hjemme eggene ute i hagen dems :)
Barna er 6 og 7 år.

Da de var små puttet jeg i små påskekyllinger å leke med, eller litt hobbyting vi kunne lage noe av. (Enkle ting, det mest populære var det året jeg la i gule dusker, øyne og nebb, og de fikk lime egne kyllinger.) Mine får godte-egg fra besteforeldre, og de siste årene fra en tante også, så jeg har helt sluttet å lage egg. I år har jeg kjøpt hver deres alderstilpasset krimbok og kryssordblad til 4-åringen og 6-åringen. Det er det samme som jeg kjøper til meg selv for å kose meg med i påsken. :)

Her skal egget være fullt med snop. De er 4 år og 9 år.

Mannen får ikke påskeegg. Evnt får ha skaffe sitt eget gitt.

Her blir det kun snop i eggene. Kjøpt inn en stor pose med smågodt, og deler det opp utover påsken. Samme i mannen sitt og mitt :)

Blir litt snop og kanskje et blad eller en leke. Vi får påskeegg av mamma også, må bare løse påskerebusen først ;)

Her får de av besteforeldre så det slipper vi ordne med:)

Men blad, leker hørtes flott ut.
Så det var kommet hoppestrikk og tau i butikkene for de som skal være der det ikke er snø

Jeg liker å gi dem en påskepynt hver, som de kan pynte rommet sitt med, og ta med når de flytter hjemmefra. Jeg har det fra mim barndom som basis for vår påskepynt hjemme. Kjekt å ha.

Seksåringen bruker å få litt godt og et blad eller en leke.

Gutten på 2 har ikke fått egg før, men kanskje han får et lite et med noen kjeks og smarties :p

Mannen orker jeg ikke bry meg med i år, men i fjor fikk han en flaske vin, godt som han liker, et par øl, sokker, og et blad :p

Hvor store egg pleier dere ha?? Siden mange sier de får et blad nedi??

Back
Topp