Påskeegg

ulfa

Glad i forumet
Juli13-jentene
Hvilken dag er det vanlig at barna får påskeegget på? :-)

Er vel vanlig at det er lørdag/søndag..? Jeg har gitt tidligere. De er små og har ingen å sammenligne med. Så har vi alltid påskeferie fra palmehelga..

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Vi gir på afta, mens alle sammles his svigers på palmesøndag og "påskeharen"har gjemt egga ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Tror det er veldig ulikt :) Mener vi fikk mer snop generelt i påsken - og nytt eg på påskeaften :)

Vi leter etter egg påskeaften;)

Jeg må vel lage min egen tradidjon å gi til barna:) husker ikke når vi fikk våre...

Er det ikke på påskeaften som er "vanligst" da?? :) Her får de skjærtorsdag tenker jeg... Mener det er det jeg har gjort tidligere.

Vi har alltid hatt leting etter påske-egget på påskeaften :)

Jeg tror jeg ga supersnuppa påskeegget sitt på påskeaften i fjor, slik at det ble nesten som lørdagsgodt, bare litt mer enn vanlig. Tenker jeg gjør det samme i år. Men hvis jeg ikke husker helt feil pleide jeg å få det tidligere da jeg var barn, mener å huske at vi åt godterier hele påsken.

Norsk tradisjon tro de siste tiårene skal det jo være påskemorgen! (Altså SØNDAG)
En "feirer" med å åpne påskeegg og kose seg (Påskemorgen er jo da Jesus stod opp fra de døde)
Skjærtorsdag, langfredag og påskeaften er sørgedager og skal IKKE feires.

Hehe...jeg kommer ikke fra en kristen familie, men mamma er en tradisjons- og etiketterytter samt husmor uten like, så DETTE var hun nøye på ;-) Jeg har overført denne tradisjonen over på mine barn :-) Husker at jeg lærte det samme på barneskolen...
-Lete etter egg påskemorgen
Påsketre lages søndagen før og skal stå hele påsken :-)

Kanskje litt på kanten av hva denne tråden egentlig handla om, men siden vi venter vår første, så har jeg tenkt å lage påskeegg til kommende pappa. Fikk et stort egg med overraskelser mellom smågodtet i påska for et par år siden, så det hadde vært kjekt å overraske han...

Har handla litt smågodt og egg, men lurer på om noen har noen tips til noen småting å gjemme mellom smågodtet? Kanskje noe en kommende pappa trenger, eller bare noe å kose seg med i påskeferien...?

Back
Topp