Påskeegg

*josefine*

Elsker forumet
Når får deres barn det? Har dere spesielle tradisjoner knyttet til det?
Hører enkelte som gir det til ungene allerede i dag, og tenkte det var litt tidlig.
Selv bruker vi å gi ungene påskeegget på lørdag, å har ingen tradisjoner vi følger utover det.

Har ingen tradisjoner på det egentlig. Troooor vi har hatt det sånn at hun har fått påskeegg på kvelden på onsdagen, siden da har de fleste begynt på ferien.
Men hun er på ferie i år, så da er det bare vi voksne som har egg, og vi gjør som vi vil :p

Har ikke hatt noen tradisjoner, i alle år har guttungen vært hos pappan hele påsken, så han har brukt å få ett egg hos meg i palmehelga. Men i år er han jo hjemme, kommer hjem fra et besøk i kveld, og da har "noen" satt frem et digert egg med litt av hvert på kjøkkenbordet. Tenker det går greit at han får det i dag, fordi han er ikke av de barna som dytter alt i seg med det samme, så han fordeler det ut over påsken. 

Når jeg var liten hadde vi hytte som vi alltid dro til på askeonsdag, og da fikk jeg egget som ble fordelt ut over. Så er vel litt tradisjon i det, når jeg tenker meg om. 

Vi gjorde i fjor at vi gjemte egget på lørdagen og laga ett skattekart. Så måtte barna gå på skattejakt :D Stor suksess :)

Tenkte å gjøre det i år også :D

Her er det samme tradisjon som da jeg var lita. Påskeaften morgen ligger egget klart ved siden av sengen. 

Her får ikke ungene det før på lørdag og da pleier jeg og gjemme de og da leker vi tampen brenner..er like bra hvert år :) 

her får de det på påskeaften på morgenen, da har påskeharen vært på besøk og ungene må ut å lette i hagen

Her får ungene påskeegg første lørdag i påsken,altså lørdag før palmesøndag. Vi gjemmer egget,og så er det vill skattejakt - tampen brenner prosjekt. På den måten kan ungene kose seg med godtene i hele påsken,og blir det tomt så er det tomt! Men på påskeaften kommer påskeharen til greie unger å etterfyller litt i egget... Startet med dette da eldstemann var liten,for da var vi alltid i Spania i påsken. Er man på sydenferie blir det jo alltid mer godis enn vanlig,og for å ha en viss kontroll startet vi med påskeegg en uke fortidlig liksom.

De får egg på lørdag, da har vi også lammelår og koser oss ekstra, ellers ingen faste ting i påsken  slanker meg så jeg får ingen ting!

Her får hun ett palmehelgen og ett påskeaften. Det er fordi jeg og bf deler påsken hvert år, og bytter på hvilken halvdel, så hun får kose seg hos begge :)

Her er tradisjonen fra eg var lita at eg fekk egg på påskeafta om morgonen, sambo fekk egg skjærtorsdag.

I år skal mini få påskeegg for første gang, og me tenker å gi det i morgon, for å fordele det litt utover påsken. Han er berre 20 mnd, så han får mest leiker i egget sitt da.

Andre tradisjonar er ein middag med lammelår i løpet av påsken, og pinnekjøtt påskeafta.

Nå er ikke gutten vår så stor enda, men vi har samme tradisjon som da jeg var liten.
Vi gjemmer påskeegget ute, så må han lete. Dette er på påskeaften.
Vi legger det selvfølgelig en lett plass sånn at han ser det omtrent med en gang, men når han blir større gjør vi nok litt mer utav det. F.eks. leker "tampen brenner"

Jeg er vokst opp med et påskeegg som får påfyll hver dag i hele påsken.

Ifjor var vi på fjellet med svigers, da gjemte de påskeegg ute og ungene fikk leite. Det er en tradisjon jeg vil innføre tror jeg. Men vet ikke hvilken dag, 1 påskedag kanskje?

Vi fikk alltid på morgenen skjærtorsdag.

Sikkert fordi vi alltid var hjemme i påsken, å bare hadde noen turer på ski/grilling i fjæra, besøk til besteforeldre osv.

Så her får de skjærtorsdag. Er så små enda, så gjemmer det unna imellom. Når de blir eldre, blir det tomt, så er det tomt. Evt halve på torsdag og påfyll på lørdag.

Storebror er ikke så ivrig på godter,så tror det går greit ;)

Som barn pleide jeg å få påskeegg morgenen på påskeaften, men det var ikke noe fast liksom, ikke sånn at vi fikk hver eneste påskeaften. Vi kommer vel til å lage litt tradisjon av påskeegg med noe godt i til påskeaften, men ikke så ekstremt liksom. 

Skjærtorsdag morgen her:) Gleder meg til hu skal leite:)

Husker jeg fikk egget påskeaften morgen da jeg var liten, gjerne gjemt et sted i soverommet. Når lille blir stor nok til å få påskeegg vil jeg nok innføre skattejakt eller tampen brenner, og det vil nok bli påskeaften.

Gutten vår fikk et påskeegg av oldeforeldrene sine på tirsdag, men det han får av oss får han på påskeaften. Jeg og mannen er begge oppvokst med eggejakt på påskeaften, så det fører vi videre.

>Spyro< skrev:
Vi gjorde i fjor at vi gjemte egget på lørdagen og laga ett skattekart. Så måtte barna gå på skattejakt :D Stor suksess :)

Tenkte å gjøre det i år også :D

Det pleier vi og å gjøre 

Back
Topp