Påskeegg/oppmerksomhet til de ansatte i barnehagen?

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
...gir dere det?

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Gir til avdelingen. Har jobbet i bhg selv, det er hyggelig at foreldrene bryr seg synes jeg :) Men personalet får nok snop som det er :p Jeg fyller egget med tørket frukt og vanlig frukt. Litt ekstra til barna, og de voksne om de vil smake.

Nei:)
Jeg gir til jul, det får holde:p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jepp. Jeg gir til påske, sommerferien (vi har fri i flere mnd) og til jul. Er ikke så ofte at personalet får oppmerksomhet i løpet av året så syns det er en fin måte å vise at vi setter pris på dem! :) Liten men fin:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jepp. Jeg gir til påske, sommerferien (vi har fri i flere mnd) og til jul. Er ikke så ofte at personalet får oppmerksomhet i løpet av året så syns det er en fin måte å vise at vi setter pris på dem! :) Liten men fin:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Samme her :-)

Nei, for bhg. vår har stengt hele neste uke.

Men ellers hadde jeg kanskje gjort det :)

Jeg jobber i barnehage, det er herlig å få en liten oppmerksomhet hos foreldrene. Så når min begynner i barnehage kommer jeg til å gi noe, det trenger ikke være noe store greiene for det er tanken som teller :)

Kan ikkje huska vi fikk noet nær eg jobbet i barnehage. Men nær Mina barn børjar i barnehage så skall eg ge noet till de ansatte me jul, påske sov. De syns eg e
Kosligt å visa att man setter pris på dom

nei blir ikke så vi gjør det siden de har stengt hele uken, da får de jo ikke spist det.

Men sånn rent etisk.. Hvordan stiller det seg at enkeltforeldre gir gave til personalet? I verste fall, setter man ikke personalet i et etisk dilemma?

Men sånn rent etisk.. Hvordan stiller det seg at enkeltforeldre gir gave til personalet? I verste fall, setter man ikke personalet i et etisk dilemma?
Jo, egentlig ...iallfall i kommunen jeg jobber i....har man ikke lov å ta imot personlige gaver fra foreldre,,...men det går jo å gi til hele barnehagen....det blir vel noe annet??

Ønsker du å starte en stor debatt her?
Er det fordi du ikke orker å gi noen oppmerksomhet til de ansatte i bhg? :P

Jeg kjøpte en pose sjokolade og et kort og ønsket alle de voksne på avdelinga god påske fra jenta vår. Tok også med en pose skumpinner som alle barna skulle få dele til fruktmåltidet.

Hvilke etiske implikasjoner kan dette få???

Sent from my iPhone using BV Forum

Ønsker du å starte en stor debatt her?
Er det fordi du ikke orker å gi noen oppmerksomhet til de ansatte i bhg? :p

Jeg kjøpte en pose sjokolade og et kort og ønsket alle de voksne på avdelinga god påske fra jenta vår. Tok også med en pose skumpinner som alle barna skulle få dele til fruktmåltidet.

Hvilke etiske implikasjoner kan dette få???

Sent from my iPhone using BV Forum

Du verden.. For en kommentar. Men ja, jeg tenker å få i gang en debatt om dette, derfor spurte jeg. Om jeg ikke orker å gi gave? Det er ikke veldig krevende å gå og kjøpe godis, stappe det oppi et egg og gi til noen.

Det er ikke lov å ta i mot gaver når man jobber i offentlig sektor i hvert fall. Det er bare å sette seg inn i etiske retningslinjer for kommunalt ansatte. Det blir på linje med smøring vil jeg anta.

Jo, egentlig ...iallfall i kommunen jeg jobber i....har man ikke lov å ta imot personlige gaver fra foreldre,,...men det går jo å gi til hele barnehagen....det blir vel noe annet??

Jeg er usikker.. Umiddelbart tenker jeg at det er en personlig gave. Men til hele barnehagen.. Er det da også til barna? I så fall blir det noe annet. Jeg tenker at personlige gaver til personalet blir litt på kanten. Det er nok ingen som melder fra, men det er vel heelt på kanten.

Back
Topp