Påskeegg, når.....

Mama Bear

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2016
Det virker som om veldig mange gir påskeeggene før påskeaften nå. Hva gjør dere?
Barna kom hjem i dag og lurte på hvorfor de ikke skulle få egg snart, alle andre får jo det, enten i dag eller i morgen. Men, påskeharen kommer da natt til påskeaften fortalte jeg da, eller, gjør ikke haren det lenger? Kommer han litt ulike dager....?


Jeg er vokst opp med at påskeharen kommer natt til påskeaften, og har videreført denne tradisjonen til våre barn. Jeg har dratt den enda litt lenger ved å ha eggjakt i skogen her. :)

God påske forresten. :gen014
 
Last edited:
Her kommer påskeharen like før barneTV på påskeaften
 
Hadde barna vert hos meg, så hadde dei fått påskeaften. I år fikk dei hos morfar først, så påskeeggjakt uka før påske og så under familiemiddag i går og det spise dei i kveld, for i morgen skal dei til far.
 
Vel, altså, de første påskeeggene kom i posten fra svigerfar før palmehelga.... de fikk dem som lørdagsgodt sist lørdag.

Våre har en litt flytende/manglende tradisjon på å få dem på morgenen skjærtorsdag (min tradisjon) og utpå dagen som lørdagsgodt påskeaften (mannens tradisjon, de årene vi feiret påske der gjorde svigermor det sånn)

I år får de dem ikke skjærtorsdag morgen for de overnatter borte, så det er en bitte liten anelse uvisst når det skjer.
 
Her hos oss er det fast tradisjon med påskeegg-jakt påskeaften:bunny
 
Påskeaften her. Rett før klokka 18.
 
Påskeaften. De får påskeegg og godteri av annen familie gjennom påsken, som i dag fikk de av min mormor og morfar når vi var der en tur. De pleier å.gi noe hvert år som barna enten får før eller etter påsken, alle 10 oldebarna får.
 
Eggejakt på påskeaften
 
Her hjemme kommer egentlig egget påskeaften men eldste pleier å få med egg på hytta og siden broren ble så lei seg når søstre reiste, måtte vi lage en liten "påskeferie" hos bestemor og han fikk og med seg egg. Men tradisjonen tro ligger det allikevel påskeegg til de når de våkner påskeaften..
 
Påskeaften her også, pga tradisjon. Men jeg forstår godt at mange velger å gi dem tidligere, så ungene har påskegodtet over flere dager.
 
Jeg fikk alltid påskeaften. Men ordner til mann og barn noen dager før. Datteren min drar som regel til besteforeldrene noen dager i påsken, så da er det greit å ha det unnagjort. Men aldri før skjærtorsdag altså. Et sted går grensa. :p
 
Jeg er vant til påskeaften, men mannen er vant med skjærtorsdag :) Velger å følge hans tradisjon :)
 
Back
Topp