Påske

Kiddy

Forelsket i forumet
Flere som er småbekymra for påskeferien med tanke på hemmelighold?

Her skal påska tilbringes på hytta med svigermor og (ste)svigerfar, samt to svigersøstre med sine kjærester. Siden både samboeren og jeg har bursdag i april har vi pleid å feire dette sammen med søstrene hans da det er så sjeldent de er samlet alle sammen. Det er alltid kjempegøy, men inkluderer jo som regel en god dose alkohol. Også de andre dagene i ferien drikkes det gjerne litt øl/vin/likør på kvelden (nå høres vi ut som en gjeng alkoholikere, men det er snakk om et glass, altså, ikke daglige fyllerælinger).
Jeg er aldri redd for å si nei til drikke når jeg ikke vil ha, og det er ingen av oss som drikker hver dag, men at jeg ikke rører en dråpe hele uka? De kommer jo til å skjønne hva som foregår! Tips?
 
Her vet alle det, så har ikkje det problemet :P

babyjente 27 Juli ♡
 
Jeg har fortalt det til alle jeg skal på påskeferie med. Vanskelig å bortforklare vinen ;-) og syns det er godt at alle vet hvorfor jeg er slapp/kvalm etc. :-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har akkurat samme dilemma.. Hytta sammen med Svigers og svigerinne, da er ALLTID rødvin og irish i solveggen og ikke minst rødvin til maten :@


❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)
 
Vi har sagt det til de vi skal reise med, jeg orker ikke lyve.. Skal jo slappe av og kose meg :) og grunnen til at vi reiser sammen med dem er fordi de er nære venner, og da er det naturlig for meg å dele det uansett :) et tips jeg fikk idag fra ei god venninne var å si at man hadde fått bekkeninfeksjon, for da må man gå på sterk antibiotika, Flagyl, og de kan man absolutt ikke drikke på! ;)


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Vi kommer til å fortelle det til svigerfamilien nå i påska:)
Jeg opplevde for noen mnd siden en ma, og jeg hadde ikke fortalt det til noen. Jeg trengte plutselig masse hjelp med barnevakt når jeg var på sykehuset for mannen var i nordsjøen. Å det var skikkelig tungt å si det etter det var gått galt.. så denne gangen sier vi det bare, syns det er bedre att de kan glede seg med oss:)

♡ desember 2014 ♡
 
Vi skal alene til dyreparken og ha vår siste bypåske på Vestlandet før vi flytter, ingen å hemmeligholde for


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ei venninne av meg kjøpte alkoholfri rødvin som hun tømte over på ei"vanlig" rødvinsflaske. Tror kanskje jeg må komme med noe sånt:-p

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Ei venninne av meg kjøpte alkoholfri rødvin som hun tømte over på ei"vanlig" rødvinsflaske. Tror kanskje jeg må komme med noe sånt:-p

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Den er grei hvis en skal på fest :-) Men på påskeferie åpner en gjerne en og en flaske og deler og da blir det et større problem. Og ja spesielt om det serveres øl i solveggen, kaffe med baileys osv. Men hvis du ikke skal si så absolutt verdt å prøve. Mozell på tom prosecco flaske ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg føler påska nesten som en lettelse siden alle studievenninnene mine reiser hjem :p Det er de andre ukene fremover som er verst for meg :)
 
Jeg har ikke bestemt meg for om jeg vil være med på hyttetur med svigers og de ennå. Er så redd for å bli altfor kvalm. , og hytten er langt ute på en øy, og vi må reise med 3 forskjellige rutebåter og en buss. Så må se an formen til onsdag :) vil jo ikke fortelle det ennå heller.


Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!
 
Jeg skal jobbe hele påsken så det blir ingen problem..!!! ;)
 
Hadde jeg visst at jeg ble gravid, så hadde jeg også jobbet og ikke takket ja til hytteturen ;)


Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!
 
Det jeg har gjort før er å kjøpe alkoholfritt øl ogha i glass. De fleste vi er med vil sikkert mistenke noe men tror ikke de kommer til å spørre da vi ikke kjenner de sååå godt.

Skal feire 30års dag i mai og da har jeg sagt til mannen at jeg vil ha to skåler med punch, en alkoholfri og en med alkohol. Og om vi har velkomstdrinker sniker jeg meg til en alkoholfri;) om noen av mine nærmeste får mistanke pleier de ikke å spørre (gjorde ikke det sist gang).


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Påsken kan bli spennende ja. haha
Men jeg blir å fortelle familien min det snart uansett.
 
Går jo an å dra en hvit løgn om at du går på antibiotika for en eller annen grunn :P kan jo ikke drikke da!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg drikker veldig sjeldent pga barna, så det er ingen som tenker over om jeg drikker heldigvis :)


Sitter på mobilen
 
Samme problemet her. Drar vi på hytta med svigers, så må vi si det. For vi bruker alltid å drikke rødvin på hytta. Vi deler ei flaske rødvin, så å bytte ut vinen med alkoholfri går ikke..

Men vi tar det litt som det kommer.
 
Back
Topp