Pårørende barn til psykisk syke

[Hildemor]

Elsker forumet
Leter etter litt informasjon om dette tema.. Har case på skolen.
Har du noe tips? Dette gjelder egentlig helst den akutte fasen, men all informasjon mottas med takk[:)] Finner endel angående kreft,men i forhold til psykisk sykdom er det lite..

Finnes det en film om temaet kanskje? Har funnet en som de ikke hadde på skolebiblioteket, og siden det er fremføring på onsdag rekker vi ikke å bestille den[:-]

jeg har vært det[:-] teller det?[8D]

jeg har å vært det.. [X(]
Jeg gikk i en gruppe før om barn som hadde psykisk syke foreldre, du kan jo kanskje snakke med kommunen å høre med dem, om det er noe der du kan snakke å få info av [:)]

ORIGINAL: Qualitas

De hadde en artikkel om det i Foreldre og Barn for ikke så lenge siden.
Skal jeg se om jeg finner den til deg?[:)]

ORIGINAL: Qualitas

Hvis du vil være med på fremføringen min så...[:D]

ORIGINAL: Destiny85

De hadde en artikkel om det i Foreldre og Barn for ikke så lenge siden.
Skal jeg se om jeg finner den til deg?[:)]

Ja det kan du jo[:)]

Jeg har også vært det om det teller;)

Tror det er en ny organisasjon som driver utelukket med dette....men nå husker jeg ikke hva den heter. Driver i oslo.
Også har du jo organisasjonen mental helse som sikkert kan masse om dette!

ORIGINAL: LittleJ.

jeg har å vært det.. [X(]
Jeg gikk i en gruppe før om barn som hadde psykisk syke foreldre, du kan jo kanskje snakke med kommunen å høre med dem, om det er noe der du kan snakke å få info av [:)]

Kunne kanskj det, men det er veldig tidsbegrenset.. vi skal jobbe med det på mandag, så kurs tirsdag og fremføring onsdag[&:] Er en liten case, og vi har litt teori fra bøkene våre (selv om det er mest fokus på voksne pårørende, og om det gjelder barn, iallefall ikke psykisk sykdom). Skal lage en power point presentasjon, men hadde håpt å fått tak i en film og, sånn at fremføringen ikke blir så kjedelig[:)] Fant en fin om unger som forklarer hvordan det er å være pårørende til foreldre/søsken som har kreft. http://www.kreftforeningen.no/aktuelt/sterk_film_om_barn_som_p_r_rende_4541
men det blir jo ikke helt aktuelt her[&:]

Prøv å google "psykisk syke foreldre", da kom det opp mange linker om tema :)

Om du sender meg mailadressen din så skal jeg få sambo til å scanne artikkelen å sende den til deg når han kommer hjem fra jobb i ettermiddag[:)]

ORIGINAL: Tullsjura

Har gjort det, og barn som pårørende, men finner ikke helt det vi er på jakt etter. Det er ikke faglig nok, og ingenting går på den akutte fasen. Og barns egne opplevelser er mest i forhold til rus. Fant noen filmer på sørlandet sykehus sine sider da, får se om vi kan bruke en av de[:)]

ORIGINAL: [Hildemor]

Har gjort det, og barn som pårørende, men finner ikke helt det vi er på jakt etter. Det er ikke faglig nok, og ingenting går på den akutte fasen. Og barns egne opplevelser er mest i forhold til rus. Fant noen filmer på sørlandet sykehus sine sider da, får se om vi kan bruke en av de[:)]

har du vært inne på regnbueprosjektet?

http://www.regnbueprogrammet.no/

ORIGINAL: Tinha

ORIGINAL: [Hildemor]

har du vært inne på regnbueprosjektet?

http://www.regnbueprogrammet.no/

Er ikke det utviklet for minoritetsfamilier i Norge da?

Hmmm..var det som kom opp når jeg lette etter det, men inne på den linken din er det jo ikke det[:-] Skal se om jeg kan bruke noe... ser det går på alkohol og rus da, og det er jo ikke tilfelle her. Men kan kanskje finne noe for det om[:)] Takk[:)]

På DPS har de sånne brosjyrer hvor det sikkert står litt info (har bare sett utapå[8D])
Jeg kan tenke meg at du der også finner info om noen du kan kontakte.
Selv om det ikke er "personlig", men en oppgave, så får du sikkert hjelp likevel.

Kanskje du kan stikke innom et sted hvor de har sånt?[:)]

ORIGINAL: ©Smartass

På DPS har de sånne brosjyrer hvor det sikkert står litt info (har bare sett utapå[8D])
Jeg kan tenke meg at du der også finner info om noen du kan kontakte.
Selv om det ikke er "personlig", men en oppgave, så får du sikkert hjelp likevel.

Kanskje du kan stikke innom et sted hvor de har sånt?[:)]

Har funnet noen sånne brosjyrer på nett, er ikke tid til å stikke innom for samtale og sånn, for som sagt fremføring på onsdag.. Er bare første casen på videreutdanning[:)] Vi er jo tilknyttet sykehuset, og har jo sett endel brosjyrer, som vi setter sammen med teori fra bøkene våre... Det kjekkeste hadde jo vært en film i tillegg[:)] Skal se gjennom noen av de fra sørlandet sykehus som jeg fant på torsdag nå[:)]

Vi skal liksom hjelpe denne ungen i en akutt fase, finner moren som har tatt overdose piller pga depresjon.. Nesten all teori går på tiden etter, og ikke det akutte..vanskelig..

Back
Topp