På'n igjen, og denne gangen for godt!

Imponert over deg altså!!!!!!!!!!!!
Vektnedgang er skikkelig vanskelig og særlig i tunge perioder i livet, jeg ønsker meg også helst å trøstespise for å glemme det som er tungt/slitsomt.
Heier på deg ❤️
Gikk på vekta og den hadde gått opp til 75,8 igjen. Jeg prøver se på den at målingene hvertfall har gått ned, så kommer kanskje vekta etter :p
Nå er pappa på vei til oslo sammen med stemor, blir diverse undersøkelser de neste par dagene og forhåpentligvis behandling ila uka. Egentlig skulle han ikke få operasjon/stråling før 29.juni, men kreftlegen hans har lagt press på dem og sagt at det ikke kan vente så lenge :bag:
 
Ligger stabilt hver morgen på 75,2 nå, var littegrann høyere på mandag. Har kanskje nådd et såkalt platå, og må bare ikke miste motet når det mulig butter imot :p

Samboer blir litt oppgitt på meg hver morgen, for jeg foretrekker å spise frokost etter ungene er levert. Jeg får mer ro til å kose meg med maten, og prøver å ikke kaste i meg maten:hilarious:
Han vil helst kjøre på i huset fra tidlig morgen av, og jeg vil helst spise en god frokost først. Så da går han straks bort mens jeg skal levere og deretter spise.

Idag står det mer maling for tur, jeg skal male trappa. Vi bestemte oss for å male den med slitesterk maling og så legge slike teppehalvmåner. Var vanskelig å finne en god løsning, men blir slik nå hvertfall. Trygt for ungene også når de skal gå i trappa :) trapp er foreløpig grunnet. Så vil jeg bestille litt forskjellig vi trenger til huset, halvmånetepper, vegg til badekar, kontakte ikea siden vi manglet et skap i leveringen osv. Myyyye å styre med :wacky:
 

Vedlegg

  • IMG_20210621_133526.jpg
    IMG_20210621_133526.jpg
    2,1 MB · Visninger: 16
Mistet 8,4cm til jevnt fordelt på de forskjellige målene, så rette veien går det :happy:
Jeg har hatt store problemer med trangen til noe snacks i det siste, merker at dette med pappa påvirker trangen veldig.
Hadde lørdagsgodt igår, kjøpte litt smågodt i bunnen av en pose. Har klart å holde meg til det, spiste heller ikke alt igår. Tok siste rest idag etter en travel dag på jobb, hadde nok kalorier igjen til det :p

Med tanke på mat så lider jeg ingen nød. Men jeg føler at jeg vil knaske på noe, glemme alt som står på og bare nyte godsaker :arghh: hvordan få snudd den tankegangen?
Hva med å ha sunne godsaker tilgjengelig? Kutt opp noen staver av gulrot og kålrot, for eksempel, og ha stående i et glass med vann på kjøkkenet. Da er de friske og snasne å spise på (og du kan spise en «stav» om gangen – ikke en hel gulrot :hilarious:).

Og hurra for mål – det er knakende bra!:dance011
 
Hva med å ha sunne godsaker tilgjengelig? Kutt opp noen staver av gulrot og kålrot, for eksempel, og ha stående i et glass med vann på kjøkkenet. Da er de friske og snasne å spise på (og du kan spise en «stav» om gangen – ikke en hel gulrot :hilarious:).

Og hurra for mål – det er knakende bra!:dance011
Kålrot er det lenge siden jeg har hatt, så lei av gulrøtter :p er også veldig glad i sukkererter, men blir litt dyrt i lengden å kjøpe det hver eneste dag. Så må samtidig jobbe med meg selv at jeg ikke alltid er nødt til å knaske på noe fordi om jeg har et sug etter å spise :p
 
Det kryper sakte, men sikkert nedover. Vekt på 74,7 idag, har ligget jevnt på rundt 75 denne uka.
Men ikveld skal jeg på "sommerfest" med jobben, vi skal treffes i hagen til ei jeg jobber med. Det er bestilt mat og skal ha noe godt i glasset, så idag får kaloriene bein å gå på:nailbiting:
Men en skal jo ha litt livskvalitet oppi det også, vel? :p
 
Det kryper sakte, men sikkert nedover. Vekt på 74,7 idag, har ligget jevnt på rundt 75 denne uka.
Men ikveld skal jeg på "sommerfest" med jobben, vi skal treffes i hagen til ei jeg jobber med. Det er bestilt mat og skal ha noe godt i glasset, så idag får kaloriene bein å gå på:nailbiting:
Men en skal jo ha litt livskvalitet oppi det også, vel? :p

Legen min var veldig tydelig på at en må kunne unne swg utskeielser, bare en ikke unna seg dem hver dag. Må finne noe en kan leve med i lengden, ellers går det til et punkt og så havner man tilbake i gammelt spor. :) Så kos deg med god samvittighet!
 
Legen min var veldig tydelig på at en må kunne unne swg utskeielser, bare en ikke unna seg dem hver dag. Må finne noe en kan leve med i lengden, ellers går det til et punkt og så havner man tilbake i gammelt spor. :) Så kos deg med god samvittighet!
Jeg unner meg lørdagsgodt, takeaway osv, men første gang jeg skal ha noe godt i glasset på leeenge. Har beregnet 4stk bacardi breezer, da jeg ikke tåler så mye, og skal kjøre igjen i 12tida imorgen:p men skal koooose meg hvertfall :D første jobbfesten også siden jeg begynte, så trenger ikke å ta den heeelt ut:hilarious:
 
Puh, for en helg :wacky:
Tapas + godt i glasset på fredag. Smågodt på lørdag, grillmat + litt kake idag.
Jaja, har kost meg, men ser frem til det med et normalt kosthold igjen (positivt at jeg ser på kosthold uten godsaker som normalt). Jeg føler meg så oppblåst disse dagene :hilarious: skal sies at jeg har begrenset meg, tenkt gjennom hva jeg har forsynt meg med osv. Så alt i alt veldig fornøyd, fikk testet meg i viljestyrken ifht dette med å forsyne seg kun en gang. Sykt god salat med fetaost, trodde ikke jeg likte det :p

Vekta tør jeg ikke å gå på de nærmeste dagene, tror jeg :p
Men jeg merker at noe har skjedd. Smått begynt å løpe littegrann små etapper ved gåturer og jeg føler meg lettere til beins enn tidligere :happy:
 
Vekt på 75,5. Så det kunne jo vært verre :p
 
Kålrot er det lenge siden jeg har hatt, så lei av gulrøtter :p er også veldig glad i sukkererter, men blir litt dyrt i lengden å kjøpe det hver eneste dag. Så må samtidig jobbe med meg selv at jeg ikke alltid er nødt til å knaske på noe fordi om jeg har et sug etter å spise :p

Joda, det beste er selvsagt å ikke knaske på noe hele tiden. :) Jeg burde følge mitt eget tips. Jeg knasker ofte nøtteblanding. Det er for så vidt sunt, men bare i en viss mengde. :rolleyes:

Puh, for en helg :wacky:
Tapas + godt i glasset på fredag. Smågodt på lørdag, grillmat + litt kake idag.
Jaja, har kost meg, men ser frem til det med et normalt kosthold igjen (positivt at jeg ser på kosthold uten godsaker som normalt). Jeg føler meg så oppblåst disse dagene :hilarious: skal sies at jeg har begrenset meg, tenkt gjennom hva jeg har forsynt meg med osv. Så alt i alt veldig fornøyd, fikk testet meg i viljestyrken ifht dette med å forsyne seg kun en gang. Sykt god salat med fetaost, trodde ikke jeg likte det :p

Vekta tør jeg ikke å gå på de nærmeste dagene, tror jeg :p
Men jeg merker at noe har skjedd. Smått begynt å løpe littegrann små etapper ved gåturer og jeg føler meg lettere til beins enn tidligere :happy:

Dette høres superbra ut! Vi trenger jo ikke å bli helt munker når det gjelder ting som er godt heller, måtehold og unntak er et godt utgangspunkt. Hurra for deg!
 
74,3 var vekta idag, så jeg hadde tydelig endel vann i kroppen på mandag etter helga:hilarious: kryper nedover sakte, men sikkert. Jeg har bevegd meg endel i forbindelse med både renovering og unger, sjeldent jeg er under 10.000 skritt. Men merker at det "svir" litt foran ved skinnbeinet, har ikke så godt av å gå så mye på asfalt som jeg har gjort. Frykter beinhinnebetennelse hvis jeg ikke passer på nå:shifty:
 
Lørdag idag, ja :p
Den følelsen når man klipper smågodtet for å få det til å se mer ut:hilarious::hilarious:
 

Vedlegg

  • IMG_20210703_194933.jpg
    IMG_20210703_194933.jpg
    2 MB · Visninger: 27
Usj, følte meg så lett til beins litt tidligere, men nå føler jeg meg bare tung igjen. Vet ikke helt hvorfor.
Men arg, hater henget mitt på magen :arghh:

Kostholdet går det forøvrig bra med. Hatt skikkelig sug etter sjokolade de siste dagene, men tatt dag for dag, "kan heller kjøpe imorgen" og skjøvet det en dag frem :p

Tror jeg bare er litt nede fordi jeg er sliten. Igår var det fullt flyttesjau hos pappa og samboeren, så vi var der helt til henting i bhg. Deretter var jeg alene med ungene resten av dagen og de ville ikke slå seg til ro ved legging. Satt derfor inne hos frøkna til hun sovnet da det særlig var hun som laget problemer :p

Skulle ønske jeg kunne knipse og miste 10kg på et blunk, særlig da dette på magen :hilarious:
 
Usj, følte meg så lett til beins litt tidligere, men nå føler jeg meg bare tung igjen. Vet ikke helt hvorfor.
Men arg, hater henget mitt på magen :arghh:

Kostholdet går det forøvrig bra med. Hatt skikkelig sug etter sjokolade de siste dagene, men tatt dag for dag, "kan heller kjøpe imorgen" og skjøvet det en dag frem :p

Tror jeg bare er litt nede fordi jeg er sliten. Igår var det fullt flyttesjau hos pappa og samboeren, så vi var der helt til henting i bhg. Deretter var jeg alene med ungene resten av dagen og de ville ikke slå seg til ro ved legging. Satt derfor inne hos frøkna til hun sovnet da det særlig var hun som laget problemer :p

Skulle ønske jeg kunne knipse og miste 10kg på et blunk, særlig da dette på magen :hilarious:
Helt normalt med tunge dager innimellom, og jeg synes du er god som likevel klarer å holde ut! :) plutselig løsner det igjen skal du se! ;) Så hold ut! ❤️
 
Back
Topp