Pålleggstips - ka et barna

Karsol

Elsker forumet
ka et ungane dåke på brødskiva[8|] har ein som ikkje et heime, men i bhg et han som vanlig seier dei..........

her elsker han:
- makrell
- leverpostei
-syltetøy
- pim (prim) kjøpte første gang i går, spiste 3 brødskiver og sa mere...

hun er veldig glad i skinkeost, servelat, prim og kaviar. Spiser egentlig det meste.

Eneste hun ikke spiser er makrell i tomat[;)]

Prøver å gi henne noe annet enn brødmat til kvelds da, f.eks havregryn med melk og blåbærsyltetøy.

her liker han vledig godt det meste av pålegg... utfordringa er mer og få han til å spise brødskiva under.

Han liker veldig godt brunost og græddost. Løkrull spiste han to skiver med her om dagen.
Prim, baconost og leverpostei er mine favoriter for da slipper vi noen diskusjoner om brødskiva.

Vi spiser ikke sååå mye brødmat hjemme, men hun spiser da smør med gulost på, leverpostei og majones, smør, ost og skinke... Det er det [8|] Har ikke prøvd sånn masse.. Prøvde prim, det gikk dårlig... skinkeost kan gå til nøøøøds.

Her spiser snuppa det meste, så varierer så mye jeg kan!![:)]

Men favoritten er kaviar, leverpostei, smøreoster.
Vi liker ikke majones eller makrell i tomat, det er vel det...[8D]

Her har vi omvendt problem. Brødskivene kommer urørte hjem fra bhg mens hun spiser hjemme[8|]. Hun liker banan på, ost, philadelphiaost med forskjellig smak, skinkeost, vitago leverpostei er den eneste hun liker av postei, kaviar og egg[:)]

gredderost, prim, brunost, leverpostei, servalt, telepølse, kalkunpålegg, kokt egg liker snuppa veldig godt

nokon som gir dei morpølse da, hadde det på skiva mi i dag tidleg og han plukka dei av og åt dei, har ikkje gitt han det før, er litt skeptisk til det..........

Kvitost/gulost eller hva dere kaller det, det er snuppa sinn utvilsomme favoritt. Hun godtar å variere med leverpostei, kaviar, brunost eller prim... Men er ikke videre begeistret for denne variasjonen [8D]

Storebror er blitt hekta på peanøttsmør. Spiser ellers også skinke han da, og noen ganger skinke- eller rekeost.

Liker best det trygge og kjente mine altså, og vil helst ikke variere... Selv ikke når de tidvis går lei av det de ellers alltid foretrekker [8D]

Som Emma sier: Bøsiv me BÆRE smør!

jaja, da lager mor brødskive med bare smør, jenta spiser flere brødsiver[8|]

Spiser det aller meste, men bær er en hit nå!!! Ordentlige jordbær, blåbær og ripsgele f.eks!!![;)]

ORIGINAL: Karsol

nokon som gir dei morpølse da, hadde det på skiva mi i dag tidleg og han plukka dei av og åt dei, har ikkje gitt han det før, er litt skeptisk til det..........

ja han har fått d, men han plukker d bare av... er også litt skeptisk til å gi spekemat til de små, men er man hysterisk kan man jo bare fryse det ned først da???? trygve syns iallefall at det er nydelig!

ORIGINAL: chrichri

ja han har fått d, men han plukker d bare av... er også litt skeptisk til å gi spekemat til de små, men er man hysterisk kan man jo bare fryse det ned først da???? trygve syns iallefall at det er nydelig!

Det kunne ærlig talt ikke falt meg inn engang...........! [8|][&:] Fryse ned kjøttet nå når de er så store? E har spist fenalår og spekeskinke nå i en all evighet.......[8D]

Her går det i prim, brunost, baconost, skinkeost og nugatti [:D] Skyt meg! Hehe...

Men jeg vil si at nå når han er inni en periode der han spiser max 1/2 skive hver dag. Så er det bedre at det er nugatti på den skiva enn at det er prim og han ikke spiser litt av den en gang. Håper det kommer seg igjen snart. De påstår han spiser i barnehagen men gutten blir jo bare tynnere og tynnere jo.... [&:]

ORIGINAL: Lene1986

Her går det i prim, brunost, baconost, skinkeost og nugatti [:D] Skyt meg! Hehe...

Men jeg vil si at nå når han er inni en periode der han spiser max 1/2 skive hver dag. Så er det bedre at det er nugatti på den skiva enn at det er prim og han ikke spiser litt av den en gang. Håper det kommer seg igjen snart. De påstår han spiser i barnehagen men gutten blir jo bare tynnere og tynnere jo.... [&:]

ja skal innrømme at han får litt nugatti air av og til berre for å få i han litt mat heime, i bhg ete han greit seier dei så han svelt nok ikkje...............

Her er kokt egg, prim, brunost, kvitost, syltetøy og nugatti det beste. MEN, er veldig finspist på skiver. Men i barnehagen spiser han som en hest visst[>:]

Ida synes baconost, leverpostei, kaviar og gräddost er det beste nå om dagen[:)] Varierer mye da[;)]

ORIGINAL: Vand

ORIGINAL: chrichri

Det kunne ærlig talt ikke falt meg inn engang...........! [8|][&:] Fryse ned kjøttet nå når de er så store? E har spist fenalår og spekeskinke nå i en all evighet.......[8D]

Det var jo 2-3-åringer som ble fryktelig dårlige (husker ikke om noen døde) da vi hadde E.coli-problematikken[&:] Ida får ikke spekemat, i alle fall... Det har i og for seg ikke vært noen situasjoner der det har vært akutuelt enda, men jeg kommer nok til å holde igjen en god stund til på den fronten der om det blir nødvendig...

ost, ost, ost.... og litt syltetøy...

Back
Topp