Pålegg

liki

Glad i forumet
Uff jeg blir så frustrert for tida. Når Kristoffer får brødskive så spiser han av pålegget å kaster skiva på andre enden av kjøkkenet. Utrolig så flink han er i den kaste arma den karen der... grrrrrr[:@]
Hvis jeg gir han en å en bit så blir han rasende å nekter å spise. Men han skal ha halve for så å ta av pålegget.
Hva gjør dere når de små får brødskive? Jeg tolker det litt som at han er lei brød jeg. Eller at han har rett å slett bare favorisert noen pålegg.... Hehe ikke lett å bli klok på.
Går det smertefritt hos dere? For ikke å snakke om middag.... det er jo håpløst.[&:]

Pålegg som ikke smøres på er helt håpløst, det piller hun bare av... ellers går det som regel greit.  Hva bruker du av pålegg? Vi bruker leverpostei, prim, syltetøy, smøreost, kaviar, makrell... og så elsker hun egg og røkelaks. Gulost liker hun ikke, brunost tar hun av skiva

Middag er et kapittel for seg - hun insisterer på å spise selv, så det tar tid, og det blir litt griseri, men det begynner å gå bedre

Her går det for det meste i smørepålegg. Alt annet piller han bare av.
Jørgen er veldig glad i mat så her går frokost, lunsj, middag og kvelds ned uten store problemer[:D]

Frida er på samme viset. Alt som ikke er smurt på spiser hun av uten å spise brødskiva. Frida er også lei brød. Helt siden begynnelsen har hun hatt veldig lett for å bli lei brød, så hun får kun et brødmåltid for dag og bare ei brødskive. Jeg synes det er vanskelig å finne alternativer siden de ikke kan få uendelig med melkeprodukter.

Til middag går alt så mye bedre så lenge hun får spise selv, men det hender hun nekter å spise middagen sin men heller snavler grønnsaker, men det ser jeg mer på som et luksusproblem enn noe annet[:D]

Solveig er veldig glad i ost. Den spiser hun først og blir rasende da vi sier at hun ikke får mer før hun spiser skiven. Det hender at hun spiser skiven etterpå, men vil gjerne ha en ny ostebit etter det! [8D] Smørepålegg er det som fungerer best her. Hun liker godt skinkeost, prim og leverpostei. Hun liker godt ting med smak: spekeskinke, fenalår, nederlansk edamer, julesylte va poppis her i jula! [8|][:D]

Ser ut til at vi har samma problemet hele gjengen [;)]
Linnea er glad i ost og forskjellige pølser/skinker, men spiser det bare av skiva. Deler bitene/ skiva, og så spiser ho pålegget [8|] Men det hender ho spiser skiva etterpå da [:D]
Ellers så tror jeg og ho er lei av brødmat for tida, men sliter litt med erstatninger...
Ho spiser som regel smøreost, leverpostei, syltetøy, prim. Og i jula så gikk det litt i ribberull og lammelår [:)] Tar nok etter mamma'n der ja [:D]

Live spiser også feks servelaten først, men skiven går ned etterpå. heldigvis, men hun vet at det beste spises først[8D]
det som smøres på(syltetøy, skinkeost,kyllingpostei ol) smører jeg på og legger den sammen. hun liker IKKE at jeg mater henne, så det spises selv her.

Her spises pålegget først om jeg ikke smører det på... Men også da skrapes hun det av med munnen når jeg tenker meg om... Hun har lært av de store barna i barnehagen... Men hun spiser opp etter å ha spist pålegget da...så går skiva ned. Hun elsker brød Da... Så her får hun brød til frokost og brød til kvelds... Og til lunsj i barnehagen er det som oftest brød...

her går det i mye gulost,makrell,leverpostei og nå i det siste så har hu begynt å lika egg og[:D]går som regel greit med brødmaten,men når hu e leie så e det bare som maten fyke rundt på kjøkkenet!då pleie eg å heller å gje litt grøt istedenfor.

Mina får smørepålegg, men prøvde med gulost her om dagen. Gikk fint.

Det blir en del leverpostei da han liker det best. I tillegg så må alt være melke fritt så det er jo ikke all verden å velge i mellom.
Han sitter å pirker av leverposteien og kaster skiva [&:]

Back
Topp