Pålegg.

-BL

Andre møte med forumet
♡ Babymais2026 ♡
Trenger forslag til pålegg til matpakken min om dagen. Har stortsett brukt salami, haugpølse, brie osv.. Alt som nå er fyfy! :smiley-angry017
Nå om dagen går det stortsett i gulost og leverpostei....

Avocado, linsepostei, nøttenougat, vegansk salami/mortadella, potetsalat, tomat-basilikum-mos, spinat-pinjekjerne-mos.

Trenger forslag til pålegg til matpakken min om dagen. Har stortsett brukt salami, haugpølse, brie osv.. Alt som nå er fyfy! :smiley-angry017

Føler med deg! Savner spesielt salami og spekeskinke:wacky: Men det jeg kommer på nå er servelat, tynnskåret hamburgerrygg, leverpostei, makrell i tomat, ulike påleggsalater og krydderost.

Jeg spiser som vanlig. Skinke, skinkeost. Salami og pepperoni. Alt med måte. Om man skal slutte og spise all fy fy mat så hadde jeg iaf blitt små sprø.
Spiste til og med pinnekjøtt etter jeg fant ut jeg var gravid. Gjort det med alle mine unger, spiser bare mindre enn vanlig.

Du får faktisk en saltpølse som gravide kan spise nå, pakningen er hvit og lyseblå, trur den var fra grillstad

Jeg spiser som vanlig. Skinke, skinkeost. Salami og pepperoni. Alt med måte. Om man skal slutte og spise all fy fy mat så hadde jeg iaf blitt små sprø.
Spiste til og med pinnekjøtt etter jeg fant ut jeg var gravid. Gjort det med alle mine unger, spiser bare mindre enn vanlig.
Pinnekjøtt er faktisk på ja liste, så det kan du bare spise med god samvittighet:D
Jeg er veldig nøye med å spise «riktig» og holder meg borte fra nei mat. Jeg tenker at det er kun i en periode, likt som med alkohol;) MEN jeg er veldig for at alle velger selv hva de vil og hva som passer hver enkelt, og dømmer ingen:)

Samme her, leverpostei og gulost er alt vi har som er «lov» i kjøleskapet. Å ha litt agurk eller paprika ved siden av gjør det hakket bedre da ( ved siden av i matpakka så de ikke blir dvaske). Men har håp om å bli skikkelig god på mer spennende niste ila. året. :D

Jeg savner også salami, men spiser ost, kokt skinke, makrell i tomat og smøreost med ulike smaker :) Synder skikkelig med Pepsi Max da :wtf:

Ble litt glad når jeg så gravide kan spise Grilstad sin ferske salami :hilarious:

Jeg spiser diverse skinkepålegg (servelat, skinke, hamburgerrygg osv), makrell i tomat, Leverpostei, Avokado, ost hvit og brun, nugatti (guilty pleasure) og mye toast med bare smør på når jeg er litt uggen.

Ble SÅ glad for salami-tipset, for det er jeg veldig glad i!!! :rulez:smiley-angelic003

Her går det i makrell i tomat, kokt skinke, nugatti, og banan :p

Brunost, eple og kanel, banan, og ost og skinke går ned. Men ikkje alltid gulost går, kommer an på dagsorden og samme gjelder banan. Ellers kan jeg gjerne spise spirer og Filadelfia ost sammen, eller skinke og spirer

Jeg begynte for noen år siden å ha fast agurk/paprika/cherrytomat/salatblad sammen med pålegget på brødskiva. Når jeg har niste, pakker jeg det for seg i matpapir eller plastfolie. I tillegg lager jeg nista om kvelden, og legger i kjøleskapet over natta. Da sparer jeg tid om morgenen. Jeg har etter hvert blitt helt avhengig av litt grønnsaker på skivene. Synes det blir så kjipt uten. Dette synes jeg er en enkel måte å få i seg litt ekstra grønt på.

Back
Topp