Pålegg

Sylet

Andre møte med forumet
Hei! Begynner skikkelig å savne salt kjøttpålegg.. Men finnes det ikke noe vi kan spise? Salami? Morr? Svartpølse? Peperoni?

Jeg spiser nyåpent salami. Kun gilde sin. De varmebehandler salamien såpass at den skal være trygg for gravide. På grunn av reglene på helsedirektoratet kan de ikke gå ut med disse uttalelsene fordi det blir reklame av enkelte pålegg. Så lenge det er måtehold tenker jeg. Spiser også norske myk oster av pasteurisert melk ;)

Litt usikker, men mener å ha hørt at man kan fryse feks spekemat før man spiser det, og at det da er trygt. Men som sagt er jeg usikker og har ikke prøvd det selv.

Ostesmørbrød!! Stekt i stekeovn er greit :-) ellers har jeg i de andre svangerskapene mine tydd til kaviar, i desperasjon etter noe salt, men det blir ikke det samme dessverre....

Hva me kyllingpålegg? Det er vel trygt? Med et lite strø med grillkrydder eller chilikrydder smaker det supergodt :)

Hva me kyllingpålegg? Det er vel trygt? Med et lite strø med grillkrydder eller chilikrydder smaker det supergodt :)

Kylling skal være greit :)
Jeg bruker kokt skinke og hvitost, har skikkelig dilla der (salt bankekjøtt er ekstra salt og godt!), eller salami som jeg freser varmere enn jeg ellers ville ha gjort.

Back
Topp