Pålegg!

Liol

Forelsket i forumet
En blanding av kjempekvalm og matlei! Sååå, jeg søker inspirasjon, og kan kanskje inspirere andre?

Hva spiser du helst på brødskiva?

Her blir det mest:
tomat og agurk pluss majones.
Bringbærsyltetøy med bananskiver på ( tror ikke jeg har spist dette på mange år!)
ost med paprika og purreløk.

Jeg bare elsker baguetter med eggerøre og spekskinke :) og brødskive med varm leverposte:) nam :)

Her går det for det meste i leverpostei med agurt og majones, brunost, kaviar med majones, makrell i tomat med majones eller servelat med agurk og majones..... ja mye majones her :p

ja, hvorfor ikke? gjorde jeg sist også..

Jeg har sykt lyst på spekemat, men det klarer jeg fint å holde meg unna. :) eggerøre hørtes godt ut.
Ellers er jeg enig med Amahel: majones!!! :):):) Hehe! :D

googlet det nå :)

Makrell i tomat :D Og banan er det jeg spiser mest for tiden nå! Kvalmen dominerer matvanene mine for tiden!

Men spekemat er jo såååååå deilig :p

Egg!!! Kokt, og eggerøre :-) Noen dager er det det eneste jeg kan tenke meg. Ellers, soltørka tomat på en god kokt/røkt skinke går noen dager. Og, brødet MÅ være ristet, ellers klarer jeg det ikke. Dette "symptomet" kom allerede i uke 4.

Jo, ostesmørbrød i ovnen går også ned :-)

Ristet brød her også!!! :) Hehe!

Men spekemat er jo såååååå deilig :p

Ja det er kjempe godt, men jeg tør ikke å ta sjansen unødvendig ;)
Regner med at det stort sett går bra, men jeg skal nå klare å holde meg unna det i noen måneder :p

Ja det er kjempe godt, men jeg tør ikke å ta sjansen unødvendig ;)
Regner med at det stort sett går bra, men jeg skal nå klare å holde meg unna det i noen måneder :p

Tipper det går bra jeg også, men nå blir det stopp :)
Men må ærlig innrømme at jeg ikke har lest så veldig på hva man kan spise og ikke...

Jeg har fått skikkelig dilla på ristet brød med ribberull og rødbetsalat. Det bør prøves!

Har ike lest så mye jeg heller, ramlet tilfeldig over det her på forumet.
Begge de forrige svangerskapene mine spiste jeg det jeg hadde lyst på. Visste ikke om noe som var farlig å spise da.
Men ja du overlever nok :)

Jeg tenker som så:
Det koster meg så innmari lite å holde meg unna det som ikke er anbefalt å spise! Da blir det ekstra godt i juli igjen!! Og jeg kan kose meg med god samvittighet med andre ting! :) om du googler "matportalen gravid" kommer de generelle anbefalingene over hva gravide ikke skal spise!

Tro det kun er spekemat je har spist som gravie ikke skal spise, disse ostene og det liker jeg ikke :)

Back
Topp