Pålegg

Her bruker vi leverposdeig[:)]

Men har sett at flere bruker prim og skinkeost/baconost å er jo melk i det ja[&:]

Han har fått med leverpostei, og smakt litt prim en gang.

Melkeproduktene er vist for at det kan fortrenge jern-opptaket. Og helt ærlig tror jeg ikke han får jernmangel av litt prim [:D] var så lite at han kjente vel nesten ikke smaken. Og den Litago-primen er det tilsatt jern i.

her er innholdet i litagoprim;
Myse, 10% sukker, fløte, aromastoff, konserveringsmiddel (E 200) og jernsulfat.

Her går det mest i leverpostei, men også prim og div smøreoster.

Jeg spurte helsesøster om det går bra å gi mat som inneholder melk og hun sa at det er helt greit for det er så små mengder de får i seg. Så her fikk vi klarsignal for det meste av pålegg, pannekaker mm.

Er det ikke salt i smøreostene?

ORIGINAL: Pogo

smaker iallfall veldig salt! men er det ikke det i leverpostei å? guri meg, nei lillemann får ikke mere mat nå. Får kreft av grøt, middag på glass er fyfy, kanikke ha pålegg på brødskiva. Fruktmosen er vel snart ikke bra den heller..

Får leve på luft og kjærlighet! [:D]

ORIGINAL: liseluuv

smaker iallfall veldig salt! men er det ikke det i leverpostei å? guri meg, nei lillemann får ikke mere mat nå. Får kreft av grøt, middag på glass er fyfy, kanikke ha pålegg på brødskiva. Fruktmosen er vel snart ikke bra den heller..

Brødskive med kjærlighet [:D]

Det er sikkert så små mengder med salt og melk at det ikke har noe å si.

ORIGINAL: Alexandra82

ORIGINAL: liseluuv

Haha [:D]
Fruktmosen er ikke bra, noen er tilsatt yoghurt [:D]

Jeg bruker bare leverpostei og kyllingpostei. Føler at det er de "reneste", hvis det kan kalles det.
I primen tenker jeg ikke så mye på at den er tilsatt en minimal mengde melk, men den er full av sukker.

Men herregud, det er jo ikke farlig lixom. Tror man får se litt an hva ungen liker jeg egentlig. Kanskje ikke gi de jalapeño ost og slikt da [8D]

Ja, ser derja [;)] Ja, det blir nok leverpostei framover her.. Kanskje litt prim i helgene..

Det er så vanskelig, for når sambo var liten (3,5mnd merk) fikk svigermor beskjed om å gi brødskive med smør, syltetøy og hvitost. Og han fikk det, alt på samme skiva [8D]

Tulla her får saltpølse, banos, og fleskepølse!

Bhaaaaaa..... Neida! Er vel ikke så farlig altså, tror ikke de dauer om det er bittelitt salt eller bittelitt melk i! [:-] Primen som er tilsatt jern er kjempefin å gi! [:)]

ORIGINAL: UnniMoor

Det er vell best å ta den runde gule leverposteien da?

ja[:)] den er både god og rimelig!

ORIGINAL: Tessy_

Tulla her får saltpølse, banos, og fleskepølse!

Hva er galt med banos og fleskepølse?[8|]

[8D][8D][8D]

ORIGINAL: TilslørtBondePike

Ingen som bruke Kaviar? Eller Makrell i tomat (på tube)???
Her er hvertfall det en slager, og leverpostei da... Svolværpostei kan også brukes [;)] 

Og jeg syns skinkeost (og disse smøreosten på tube, Kavli sine) er veldig salte så ikke gitt det ennå. Men er sikkert ikke noe farlig! Og Prim er jo masse sukker, men ei skive inni mellom skader jo ikke. Samme med andre smøreoster (som Phildadelfia og Tine sine), det er såpass liten mengde at ei skive inni mellom ikke skader (med tanke på melk, tenkte jeg)!!!

Det skal man ikke skal bruke... Det kan inneholde giftstoffer... [8|]

http://matportalen.no/artikler/2004/2/svolvaerpostei_ikke_egnet_som_omega_3-tilskudd_til_barn

Under grenseverdien i Svolværpostei

Pålegget "Svolværpostei" inneholder fiskelever. Nivåene av PCB i fiskelever kan variere, men er imidlertid såpass høye at barn, fruktbare kvinner og gravide ikke bør spise denne leveren. Produsenter av Svolværpostei har iverksatt utviklingsarbeid med sikte på å redusere/fjerne innholdet av dioksiner og PCB. (Se kostholdsråd for Fiskelever.)
Fra denne siden:
http://matportalen.no/artikler/2009/9/1253079626.61

[:)]

http://www.dinside.no/823561/kun-menn-og-eldre-bor-spise-postei-av-fiskelever

gir ikke brød jeg..er så lett for å kladde seg i munnen, så venter med det til han får litt tenner å kan tygge det:) hehe

ORIGINAL: sommerfugler85

gir ikke brød jeg..er så lett for å kladde seg i munnen, så venter med det til han får litt tenner å kan tygge det:) hehe

Samme her... Men hun får smake smuler da, og da koser hun seg... De er UTEN pålegg, stakkars... [:-]

ORIGINAL: Tessy_

ORIGINAL: sommerfugler85

Samme her... Men hun får smake smuler da, og da koser hun seg... De er UTEN pålegg, stakkars... [:-]

smuler er helt sikkert skikkelig snaskens:) hehe

Var hos HS ista ( kontroll[:)])
Å da spurte jeg om dette med brød å pålegg, fikk da isvar at joda, bare å begynne å pålegg:
- Makrell itomat (helst den på tube)
- Kaviar (selvom det er salt i den gikk det bra)
- Prim
- Syltetøy
- Leverposdei (den med barn i ...ops PÅ :P)
- Smøreoster

å mye annet rart, bare å prøve seg frem med va de liker :) Var jo i små mengder, å ble anbefalt å ikke ta på mye pålegg bare et tynt lag for da var ingen av de tingene farlig[:)]

Også en liten ting til, til de som vil prøve, her gir jeg snuppa SIBAS havrekjeks (kjøper på kiwi)
Å smører på et tynt lag med pålegg, å den kan henne holde selv å sute på til det detter av noen biter,
å faller VELDIG i smak å er utrooolig stas[:D]

Back
Topp