Pålegg på knekkebrød som er sunt

*Solsikke*

Glad i forumet
Trenger tips, er sååå lei smøreoster.
Har litt for dårlig fantasi.[8D]

Så hva spiser dere på knekkebrødet?[:)]

nå følger ikke jeg en spesiell diett, men i dag har jeg hatt to skiver spesialsalami som pålegg og et kokt egg ved siden av [:)]

jeg bruker endel vanlig pålegg som kokt skinke , mager gulost osv.

Jeg har magert kjøttpålegg og agurk, som f.eks: kalkun og kyllingpåleggene fra Prior. De er veldig gode. Man kan jo ha litt lettmajones under også!
Ellers er makrell i tomat godt på, med agurk og kanskje litt pepper?
Leverpostei
Lett gulost med paprika og agurk

Cottage cheese blandet med eplemost med kanel på,smøreoster og slikt med skinke eller kalkun oppå,eller makrell,laksepålegg og noen ganger lett hvitost.

Makrell i tomat , ost , skinkeost , leverpostei og salami..
Er det jeg har brukt sålangt..
Kanskje ha litt agurk e.l på[;)]

Takk for mange gode tips. Jeg er litt lite flink å variere, så da blir jeg lei. Skal kjøpe inn litt av det dere har tipset om. [:)]

jeg spiser mye vanlig ost med grillkrydder på[:D]

ORIGINAL: Tøsa

Pålegget utgjør ikke SÅÅÅ mye da, så lenge du holder deg unna sjokopålegg og sånt.
Jeg synes makrell i tomat er godt, leverpostei, hvitost og snøfrisk.

Jeg synes det[:)] Utgjør utrolig mye hvis du har lett ost eller vanlig ost,brunost,makrell er utrolig mye kcal ,så man bør være forsiktig,også med leverpostei,avhengig av type og smøreoster og kremoster,selv om de er magre så blir det fort mye kcal synes jeg..det meste av kcal utover dagen er middag og pålegg...ellers er jo knekkebrød ingenting nesten...og ja ,jeg liker å ha mer enn en liten skive skinke på et knekkebrød og slikt..synes ikke det er godt med såvidt litt pålegg[8D] så for meg er dette og et problem,men jeg ofrer andre ting så jeg kan ha pålegg[8D]

- Kalkun pålegg med salat blader, agurk og paprika.
- Magre smøroster (Finnes mange forskjellige)
- God mager brunost
- Mager gulost
- Skyr naturell med eple biter og kanel
- Salat blader, kokt egg, agurk, paprika, tomat
- Makrell i tomat

kokt egg, og vil eg ha no godt av og t så bruker eg 5gram peanutsmør.

på knekkebrød er det jo digg med grønnsaker..
avokado(frukt da men) med salt og pepper på! NAMM
spekeskinke...
babybell
tunfisk
philadelphia og kokt skinke

makrell i tomat...
aggurk og tomat...
salatblad med kyllingpålegg..

variasjonene er mange... ser også at pålegg veier jo så lite så alt i alt har det fint lite å si ... men innebærer jo at man ikke eter mer enn ett eller max to..

noen ganger hvis jeg må ete og ikke vil ha pålegg, så bare knuser jeg knekkebrødet og eter det som "chips" med vann til

Back
Topp