Pålegg på brødskiva

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Ser flere her gir brød til de små :)

Hva slaks pålegg får de?
Her går det stort sett i leverpostei, men tenker at litt variasjon kunne vært greit :)
 
vi fikk beskjed av helsesøster å bruke smør pga fett. Vet ikke om det var for hun trenger å legge på seg eller om hun bare har godt av fettet for utvikling (vet det er bra for utvikling av hjernen) men så bruker vi som regel leverpostei. Makrell i tomat går også fint ned, og jeg har tenkt å prøve most avokado da hun elsker å få det på skje. Ble annbefalt å vente med både prim og skinkeost pga melk. Syltetøy frarådet hun da "alle" barn liker det og det fort kan bli problemer å gi de noe annet når de har fått smkaen på det søte syltetøyet. Her har hun fått litt syltetøy på fingern bare hvis vi har hatt vaffler og det er poppis. Hun slikker seg rundt munnen leeeenge etterpå, så vi holder det unna skivene :p
 
Hjemmelagd leverpostei og rørte bær er det eneste vi har prøvd til nå, men tenkte at jeg skulle lage "makrell i tomat" og prøve avokado og banan-mos :D
 
Her har vi prøvd både leverpostei og makrell i tomat. Hele gutten lukter pålegg etterpå :p
 
Vi kjøper sånn barnebrød/junior brød :) nå har vi josefinebrød tror jeg :p
Det er mindre salt i de juniorbrødene.

Hvor kjøper du med mindre salt? Jeg sjekket juniorbrødet til mesterbakeren i går, og det var mer salt og sukker i det enn det brødet jeg bruker å kjøpe:eek:
 
Her har det hvert sviskemos på skiva, leverpostei ville han ikke ha stort av (hender han spiser en til to biter med det). Og siden han fortsatt gulper mye utgår makrell i tomat.
 
Hvor kjøper du med mindre salt? Jeg sjekket juniorbrødet til mesterbakeren i går, og det var mer salt og sukker i det enn det brødet jeg bruker å kjøpe:eek:
Say whaaat? :eek:
Her er det mannen som handler brød faktisk, men jeg skal spørre han :)
Hvis ikke så har jeg vurdert å bake brød. Med tanke på salt mengden i brødene fra butikken.
 
Say whaaat? :eek:
Her er det mannen som handler brød faktisk, men jeg skal spørre han :)
Hvis ikke så har jeg vurdert å bake brød. Med tanke på salt mengden i brødene fra butikken.
Keg har bakt brød et par ganger. Funker flott uten salt og. Men uansett så har man ihvertfall kontroll på saltinnholdet:)

Største forskjellen var at det ikke var hele korn i det brødet. Innholdet står bakpå papiret, så måtte jo sjekke:)
 
Keg har bakt brød et par ganger. Funker flott uten salt og. Men uansett så har man ihvertfall kontroll på saltinnholdet:)

Største forskjellen var at det ikke var hele korn i det brødet. Innholdet står bakpå papiret, så måtte jo sjekke:)
Tror jeg skal prøve meg på baking snart :)
 
Tror jeg skal prøve meg på baking snart :)
Spurte om saltinnholdet da jeg var innom helsestasjonen i dag, og fikk beskjed om at vi trygt kan gi helt vanlig brød :)
 
Aah så bra :D jeg var å kjøpte frozen brød idag haha :p så barnslig er jeg :p
Greit med en unnskyldning til å være barnslig da:D hihi

Hvor mye koster de? Ser for meg at de er dyrere enn vanlige brød fordi de er tiø barn:p haha
 
Greit med en unnskyldning til å være barnslig da:D hihi

Hvor mye koster de? Ser for meg at de er dyrere enn vanlige brød fordi de er tiø barn:p haha
21 kr :eek:
Også på bunnpris av alle steder da.
Jeg syns til tider bunnpris har elendig utvalg :p
Skal ikke nevne babymateb, den hylla er stusselig ass :p
 
21 kr :eek:
Også på bunnpris av alle steder da.
Jeg syns til tider bunnpris har elendig utvalg :p
Skal ikke nevne babymateb, den hylla er stusselig ass :p

Det var jo ikke altfor gale for sånt brød. Frøkna her fikk et par brødskiver med Rådes markabrød i dag. De koster vel ca 30 kr tror jeg, men er veldig gode da:D
Og det falt i smak hos henne også:)
 
Jeg endte med å kjøpe superbrød idag.. Var det jeg fant med minst salt i :eek:
 
Back
Topp