Pålegg og matpakke

LilleMy&miniMe

Glad i forumet
Marsboere 2020
Hva har marsmammaene med seg på jobb til lunch?

Vi har lunch ordning på jobb, der de dekker på brød og pålegg. Hadde egentlig lyst å være med på det... men det er vel mye av pålegg jeg ikke kan spise? Salami og sånt...

Hva pleier dere å spise som pålegg? Trenger inspirasjon

Er så super heldig som har kokk på jobb som ordner de deiligste retter til frokost,lunsj å ettermiddags mat for hele barnehage:Heartred (jobber i barnehage, å vi er en matpakkefri barnehage)

Men til mine barn så går d mye i Polarbrød (d grove) med alt fra leverpostei med agurk eller rødbetter,skinkeost,makrell i tomat, ost å paprika, tomatost(husker ik i farta hvem som produserer den,men den er pakket i rød papp) Så har de my blåbær,jordbær,mango,tørket mango,yjoghurt,druer eller middags rester...

Skjønner at d er kjedelig med matpakke!

Spiser lite interessant.. spiser på jobb så i blant varm mat, noen ganger ostesmørbrød, grøt , knekkebrød.. HiN dagen lagde vi rundstykker.. jeg jobber i barnehage

Her går det i brød og sukkerfritt syltetøy om dagen, smaker så friskt og godt :rolleyes:

Det er vel kun følgende som er anbefalt å holde seg unna: ulike typer spekemat og salamitype kjøttpålegg, blåmuggost/brie ol, røykalaks/ørret som er nesten utgått på dato/åpen lenge.

Så pålegg vi kan spise er jo egentlig det meste: eggerøre/eggesalat, ulike typer påleggsalat (italiensk salat, druesalat osv), skinke/kalkun-/kyllingskinke, syltetøy, hvitost (eller f.eks. Østavind om man vil ha noe med mer smak), leverpostei, makrell i tomat, sildepålegg, kokt egg og kaviar, brunost, smøreost, philidelphia og lignende oster, og alt av grønnsaker til å pynte opp med (tomat, agurk, paprika osv)

Men jeg er ikke kresen på pålegg, så jeg spiser jo det meste.

Tror jeg skal gå med på lunch ordning på jobb. Kan spise brødskiver til lunch, heller tar med frukt/yoghurt og annen snaks. Så slipper jeg å ha altfor mye mat med :smug:

• Liker
Reactions: KML
Jeg var blitt helt hekta på fullkorns-tacolefse med snøfrisk, salat, agurk, paprika, tomat og naturell kalkunskinke :happy: eller bare brødskive med smør, skinke, ost, paprika og agurk. Takler ikke så mye pga. kvalmen. Vi har også lunsj-ordning på jobb, jobber på hotell så får hotellfrokost til lunsj hvis jeg ønsker (blir trekt litt av lønna), men det ble for mange fristelser så jeg måtte bare stoppe :p

Jeg var blitt helt hekta på fullkorns-tacolefse med snøfrisk, salat, agurk, paprika, tomat og naturell kalkunskinke :happy: eller bare brødskive med smør, skinke, ost, paprika og agurk. Takler ikke så mye pga. kvalmen. Vi har også lunsj-ordning på jobb, jobber på hotell så får hotellfrokost til lunsj hvis jeg ønsker (blir trekt litt av lønna), men det ble for mange fristelser så jeg måtte bare stoppe :p
Åh, hotellfrokkost er det noe beste jeg vet om! :shy: Pleier å unne meg av og til den fristelsen;)

Ja, det e godt :D Men ble litt for mye søtsaker. Spiste mye pannekaker, vaffelkaker, noe wienerbrød-lignende greier og av og til kake :oops:
Woaaaaaah!!!! Nå fikk jeg såååå lyst på pannekaker og vaffelkaker! :hilarious::hilarious:

Ja, idag fikk jeg vite at det ikke blir lunch ordning på jobb:banghead: æsj... pakker matpakke, yoghurt og snaks..

Er veeeeldig glad i skive med smør og gulost for tiden , eller hamburgerrygg og majones :woot:
Ellers er gulerøtter, paprika og epler noe som jeg plutselig vil spise på til enhver tid :hilarious:

Back
Topp