Pålegg gravid

Martyjens

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
Ble nettopp litt småstresset når jeg leste at vakumpakket kjøttpålegg som f. eks kokt skinke bør bli spist 5 dager etter åpning. Har hele tiden spist opp pakken i god tid før utløpsdato, men har nok noen gang skjedd at det har gått over 5 dager og har jo ikke kontroll om en får servert hos andre eller på jobb.

Hvor obs. er dere på dette når det gjelder vakumpakket kjøttpålegg om dere spiser dette under graviditeten? Vet at risikoen for listeria er liten, men ble likevel litt stresset her. Er så mange retningslinjer når det gjelder mat som man må forholde seg til som gravid :-O

Jeg har spist skinke og salami, selv om salami sikkert er i spekematfamilien da. Går sikkert helt fint! Ikke hørt noe om noen femdagersgrense, jeg.
Ja, går nok veldig bra :-) Har ikke skjedd noe til nå hvert fall og baby har det fint. Men ble litt stresset når jeg så dette så sent i graviditeten. Føler ikke jeg har fått så god info om hva man bør spise eller ikke hos jordmor/lege.

Jeg har tenkt at så lenge den kokte skinka ikke har gått ut på dato og lukter greit så har jeg spist den. Hvis jeg vet at den ble åpnet for over en uke siden så har jeg skygga banen.

Følg det som står på matportalen.

Cluet er at man ikke skal la den åpna pakka ligge for lenge eller spise for nærme utløpsdato fordi eventuelle bakterier da har fått tid til å utvikle seg.

Salami er spekemat og noe vi ikke skal spise.
det gleder jeg meg til etter fødsel...

Cluet er at man ikke skal la den åpna pakka ligge for lenge eller spise for nærme utløpsdato fordi eventuelle bakterier da har fått tid til å utvikle seg.

Salami/saltpølse er det første jeg skal spise etter fødsel ;)

Ja, holder meg unna spekemat! Gleder meg også til å spise det :-)

Så lenge man holder seg godt innenfor holdbarh

Mannen har fått beskjed om å stå klar med en salamiskive etter fødselen

Back
Topp