Påkledning.

Anba1990

Andre møte med forumet
Hei. Hva har dere på babyene deres ute nå? Sliter så med å finne ut hva den lille skal ha på seg når det er rundt 10-15 grader ute. Hun er varm av seg og liker ikke alltid å ligge i vogn så da må hun i bæresjal og da bør hun ha på mindre enn det hun har i vognen (stresset) nå i vognen så har hun på seg en langermedebody, strømpebukse, bomullslue og bomullspledd over seg med vogntrekket over. Føler jeg kler på jenta mi mye mindre enn alle andre? Vil ikke hun skal bli for varm, det er skrekken.

Hei. Hva har dere på babyene deres ute nå? Sliter så med å finne ut hva den lille skal ha på seg når det er rundt 10-15 grader ute. Hun er varm av seg og liker ikke alltid å ligge i vogn så da må hun i bæresjal og da bør hun ha på mindre enn det hun har i vognen (stresset) nå i vognen så har hun på seg en langermedebody, strømpebukse, bomullslue og bomullspledd over seg med vogntrekket over. Føler jeg kler på jenta mi mye mindre enn alle andre? Vil ikke hun skal bli for varm, det er skrekken.

Han har på seg langarma body, bukse, sokker, genser og lue. Og et pledd/dyne over han. Er han i vognposen så har han body, bukse (strømpebukse) og lue

Vi har akkurat lagt saueskinn i vogna, og hun har på seg langermet body, bukse og sokker, evt strømpebukse, hjemmestrikka ullsokker på beina, tynn strikkejakke og bomullslue + dyne. Saueskinn er genialt siden hjelper dem å regulere temperaturen. Kjenn i nakken om babyen din er passelig varm, vår snuppe er også varm av seg, men siden hun ligger helt stille i vogna og har armene over hodet eller oppå dyna så har vi strikkejskke på. Da er hun god og varm i nakken, men ikke svett. Hun gir greit beskjed om hun er for varm, jeg er mer redd den lille kroppen skal fryse for da gir hun ikke beskjed..

Alltid langermet body, bukse, sokker og en tynn lue. En liten strikkejakke/genser om det er litt ekstra surt. Saueskinn i bunnen her også, og dyne over.

Merinoull har temperaturregulerende egenskaper (enten det er kaldt eller varmt), så det kan jo være kjekt å prøve det på kroppen :) Blir baby varm skal ulla kjøle ned ved fordamping og forhindrer at h*n blir våt og kald av svetten, men her har vel folk litt forskjellige erfaringer. Man må nok bare prøve seg litt frem!

Min ligger ikke i vogn, og i dag morres var det bare 7 grader ute, så da ble det ullpledd rundt bæreselen, body, bukse, genser, tøfler og lue. Min blir fort kald, da :)

Jeg har også en varm gutt! Kler likt som deg! Eneste er i bæresjalet, der er bena kalde, så jeg har kjøpt fotposer :-) og lue!

Varm gutt her også. Idag var det 15 grader ute, så da holdt det med langermet body og strømpebukse. Ligger på lammeskinn med dundyne over seg :)

Back
Topp