Påkledning

Ekornmamma

Ønsker oss en liten en
Julikulene 2020
Det var over 20 grader i går og i dag!!! [emoji274] hvordan gjør dere det med påkledning i vogna? Varmen kom litt fort på, så vet liksom ikke hvor mye han skal ha på seg når han sover ute. Prøver i dag med smekke som luner i halsen og en bomullslue. Og bare "dyna" på dunposen. For mye eller for lite??

Min svetter i alle fall og blir sur om det er for mye. Hadde selv kanskje gått for tynn lue og tynne ullklær eller bomull i lett pose eller med tynn dyne. Er de kalde og fryser kjenner man jo det også egentlig, de skjelver, gråter, og/eller er kalde på fingre og bein.

Min lå på lammeskinn med body og strømpebukse ute i går. Hadde bare et pledd over. Hvis det er 20 grader på soverommet sover hvertfall min unge bare i pysj med dyne over. Hadde aldri funnet på å ta ulldress over klær i senga inne... Kjenn i nakken om ungen er varm eller kald og kle deretter.

Kjempe vanskelig! Har bestilt vognpose, men den har ikke kommet enda. I dag enten han opp i bomull body og bukse til slutt oppi åpen vinterpose og var fremdeles for varm :( Har kjøpt sommerpose og sommerull nå.

Hva med bilstolen? Har tatt vekk bilstolposen nå og heller tatt på en "jakke" og pledd rundt beina. Han blir likevel kokvarm! Her er det ikke 20 grader da, mer 8-12.

Hva med bilstolen? Har tatt vekk bilstolposen nå og heller tatt på en "jakke" og pledd rundt beina. Han blir likevel kokvarm! Her er det ikke 20 grader da, mer 8-12.
Har latt den være åpen bare. Skal bli kaldt igjen så like greit.

Hadde på body, strømpebukse og heldress i bomull, tynn ulllue og helseteppe over og lammeskinn i bunnen. Det var for varmt :p

Men redd for at han skal bli syk også, vanskelig med påkledning, spesielt når han fort blir svett og varm :/

Hadde på body, strømpebukse og heldress i bomull, tynn ulllue og helseteppe over og lammeskinn i bunnen. Det var for varmt [emoji14]

Men redd for at han skal bli syk også, vanskelig med påkledning, spesielt når han fort blir svett og varm :/
Min var gjennomvåt av svette og hylte. Måtte ta han opp å kjøle han ned. Fikk de stygge blikkene følte jeg...

Min var gjennomvåt av svette og hylte. Måtte ta han opp å kjøle han ned. Fikk de stygge blikkene følte jeg...
Samme her! Trodde ikke det var såååå varmt ute, så hadde på ulldressen og ullue utenpå. Også et lite pledd. Mini ble mannevond der han lå og hylskreik. Hentet søsteren på skolen i det antrekket. Måtte ta han opp av vogna for han gråt sånn..pinlig når ungene løp rundt i t-skjorte og jeg hadde kledd mini for skikkelig vinter:p er heldigvis kaldere i dag!!!

Mhm, opplevde samme med lille her, var jo i februar og iskaldt ute, han lå i voksi bilpose med bare ullbody og strømpebukse under, og tynn lue. Skrek flere ganger, til slutt måtte jeg stoppe og amme litt. Var nok varmen som var mest problemet, for han var helt våt. Så vi bruker ikke den posen mer, han har brukt bare nøstebarnulldressen, og et strikket teppe over (mest for å dekke til på tur inn og ut av bilen).

Men har opplevd flere ganger at mini hyler om vi skal kjøre bil sent på ettermiddag/tidlig kveld, så lurer på om han ikke liker mørket eller hva det er...

Her hadde han tynn ull, fleecedress, tynn lue, lå på lammeskinn og hadde tynt ullteppe og dyne :) Sjekket hundre ganger for å sjekke om han ble for varm, men regulerte seg fint :)

Samme her! Trodde ikke det var såååå varmt ute, så hadde på ulldressen og ullue utenpå. Også et lite pledd. Mini ble mannevond der han lå og hylskreik. Hentet søsteren på skolen i det antrekket. Måtte ta han opp av vogna for han gråt sånn..pinlig når ungene løp rundt i t-skjorte og jeg hadde kledd mini for skikkelig vinter:p er heldigvis kaldere i dag!!!
Nå skal vi hente vårpose på posten og sommerull fra lillelam henger til tørk [emoji108] Problemet er jo at det gjerne er kaldere på morgenen. Var 8 grader da vi dro hjemme fra og 5 timer senere var det jo sikkert 16.

Back
Topp