Påkledning

Anili

Forelsket i forumet
Hva har dere på de små når de sitter i bilstolen? Og når de ligger i vogna?

Synes det er litt vanskelig å vite hvor mye jeg skal ha på:confused: Har foreløpig ikke brukt poser da det har vært så mildt her, men nå i dag er det 3 grader så nå må jeg vel ut og handle:D

Bruker dundyne og pledd i vogna foreløpig.

I vogna har jeg hittil brukt bare body, bukse og sokker i ull eller ull/silke. Og en tynn ull-lue. Mini ligger på et tynt ullteppe og har dynevog ullteppe over seg. Her har det vel ikke vært under ca 8 grader enda, endel vind men det blir lunt i vogna.

Jeg har hatt på det samme i bilstolen og hatt et ullteppe over henne. Vi har bare noen få meter til bilen, som står parkert i en underjordisk garasje og dermed ikke er veldig kald. Så mer klær gjør det fort for varmt i bilen, og i tillegg er det jo mindre trafikksikkert med tykke klær.

Når gradestokken kryper nærmere null legger jeg lammeskinn i vogna (foreløpig virker det å bli for varmt. Og tar etterhvert på en tynn ulldress og senere strikket dress.

Fant akkurat fram høst/vårpose til å ha i vogna. Så da har han på seg body, bukse, tynn bomullslue. Har også dyne oppå posen for å gjøre det litt lunere. Ligger på lammeskinn oppi posen, har gjort det siden han ble født. I bilstolen har jeg bare brukt en tynn ulljakke og vanlig lue. Pledd oppå. Tenkte å finne frem bilstolposen nå etterhvert.

Han ligger på lammeskinn, og har på seg ullue, strikkejakke og vanlige bukser. Dundyne og hekleteppe på toppen. Lurte på å ta på han Lillelamdress neste gang vi skal ut i vogna :) Litt lurere på beinene også det.

Her på Østlandet er været fortsatt ganske så bra, tror ikke det har vært kaldere enn 13 grader. På dagen er det som oftest 18-22 grader. Vi har lammeskinn i vogna som hun ligger på uansett vær, den skal kjøle ved høy varme. Ellers har vi hatt på kortermet body og bukse. Eller langermet body og bukse, nå har jeg ofte på tynn ulltøy. Ellers når det er kaldere har jeg hatt henne i easygrow lite vår/høst pose. Den syns jeg er topp! Varierer ellers mellom ullue og tynn bomullue :)

Har vår/høstpose i vognen, tynn ullbody, ullue, ullvotter og bomullsokker. Bor i Oslo. Mulig det er litt mye, men han virker fornøyd. Vurderer å ta på hals snart og

Kjekt å høre hva dere bruker:) Synes jeg ser så mange med babyer som har så mye mer på dem enn jeg, blir litt usikker. Så flere som hadde vinterposer i vogna allerede for et par uker siden....:eek: Bor i Trondheim, har vært mye ok vær med rundt 13-15 grader, så jeg har ikke tenkt på å legge oppi pose ennå:D

Kjekt å høre hva dere bruker:) Synes jeg ser så mange med babyer som har så mye mer på dem enn jeg, blir litt usikker. Så flere som hadde vinterposer i vogna allerede for et par uker siden....:eek: Bor i Trondheim, har vært mye ok vær med rundt 13-15 grader, så jeg har ikke tenkt på å legge oppi pose ennå:D
Bor i nærheten av Trondheim og jeg har heller ikke tenkt på å legge i pose ennå :p
Bruker body, strømpebukse/bukse, strikket jakke, tynn lue og tynne votter med tykt rørosullpledd over i vogn.
I bilstolen har vi på det samme men med et tynt strikket pledd over, og ikke alltid votter :)

Bor i Sandnes og her er det body, bukse, sokker, tynn jakke og lue i vognen. Der ligger hun på teppe på ett lammeskinn og med teppe over seg. Har dekket på vognen oppå der så det blir ganske lunt og enn så lenge har vi ikke trengt pose. I bilen er det samme påkledning og samme teppe:)

I bilstolen bruker jeg 'onepiece' eller ulldress, spørs om det er kaldt. Samme i vogna egentlig, men har teppe og eller dyne over :)

Hva har dere på de små når de sitter i bilstolen? Og når de ligger i vogna?

Synes det er litt vanskelig å vite hvor mye jeg skal ha på:confused: Har foreløpig ikke brukt poser da det har vært så mildt her, men nå i dag er det 3 grader så nå må jeg vel ut og handle:D

Bruker dundyne og pledd i vogna foreløpig.
Jeg bruker også dyne og pledd sålangt, men med godt med klær på lille (ullklær, lue og votter) :) Bor i Trondheim. I dag var det skikkelig kaldt, så nå tror jeg det er på tide å finne frem skinnposen snart.

Back
Topp