Påkledning

Hannus

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Vi skal en tur på fjellet i morgen. Det er ikke høyfjell, så det er ikke så veldig kaldt, men litt kaldt er det jo selvfølgelig. Vi skal ha lillemor i sele siden det ikke går vei opp til hytten så vi kan ha med vogn. Har ergobaby og spedbarnsinlegg. Hun er 2 måneder.

Hvordan skal jeg kle henne?

Jeg ville tatt ullundertøy og ull/fleecedress over, ullsokker, lue og votter.

Hvis du har din jakke åpen så får hun varme fra deg og behøver ikke så mye klær. Innlegget i ergoen varmer jo også litt.

Dersom det blåser surt kan du ta på henne en vindtett lue og evt vinddress.

Jeg pleide å låne mannens store jakke som jeg kunne lukke igjen over bæresela, så behøvde hun ikke så mye klær inni sela. :)

Ull på deg selv (så du og bebis ikke blir klamme) og flere lag med ull på bebisen.
Det er lett hvis man har dem i heldrakt med føtter, at når de sitter i sela/sjalet, at det blir veldig trangt for føttene pga at stoffet kan dras på en måte som gjør at det strammes der. Så jeg har ikke bært min i sånt, men hatt lange (ull)sokker som gjør at det ikke blir noen gliper med barn hud noe sted.
Pass ekstra på føttene hennes, særlig hvis du ikke har noen form for bæreomslag/bærejakke. Alt som stikker ut blir ekstra fort kaldt. Gode tjukke sokker utenpå ullsokker, eller lobber utenpå ullsokker er fint.
Det er fint med noe helt utenpå som kan beskytte for vind også.
Pass også på ansiktet hennes, at hun ikke får vind midt i fleisen.

(Hvis dere skal mye på tur fremover med henne i sele, kan jeg anbefale å kjøpe en bærejakke :) )

To lag med ull, et tynt og et tjukkere. Og så vindtett dress og lue eller inni jakka di. Greit å ha vindsokker på beina uansett, de blir fort kalde der, og ull blåser det rett igjennom!

Dersom du har ergobaby så hadde ikke min baby bena ut når han var to mnd så ikke problem der. På min sele er det sånn trekk jeg kan trekke frem og ta over hode på ham om det er surt ute, brukt det med vi d og når det snør osv.

Min erfaring er at han fort blir varm nok i selen, så pass på;) god tur;)

Back
Topp