Påkledning!!!

Marthemor14_16

Elsker forumet
Septembermødre <3
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Eg syns det e så vanskelig å vite kor mykje eg skal ha på ho når vi skal ut på trilletur!

Ka har du på?

Ligge i voksipose!! E jo ikkje bra med for mykje kle heller!! Så no når det ligge på rundt 0 grader har eg berre hatt på ullbody og ullstrømpebukse i posen! Og selfølgelig lue, votta og hals!

Her har vi på body, strømpebukser og en fleecedress eller ulldress og lue og votter. Ligger i voksipose og har på vindtrekket vist det blåser eller snør. Har vært litt surt her med minusgrader så må ha på litt klær.
Man må se ann litt været og temperaturen ute, og hvor lenge man skal være ute.
Alle barn er forskjellige. Noen fryser lett, andre er mere varme av seg.
En lur ting er å kjenne etter i nakken om babyen er varm. ;)

Jeg syns det er kjempevanskelig det med påkledning, livredd han skal fryse men ender med at han blir alt for varm da han er veldig varm av seg til vanlig :P

Tøtta mi er også veldig varm av seg. Her er det som oftest ullbody og longs, lue votter og en helt nydelig onepiece i fleece oppi saueskinnspose. Jeg og prinsessa fikk likedan onepiece av min mor å min søster.

Her varierer temp fra 5 minus til 8-9 pluss nå, så vi har forskjellig tykkelse på forskjellige ulldresser, og bruker en vår høst pose som er sydd av sommerdyne. Justeres med tynt ullteppe inni og rørosteppe over. Brukte voksiposen når det var 5 minus..

Her er han varm av seg, så koker i voksiposen nå som det er + grader.

Jeg har lite klær på henne pga hun vil alltid ligge i nøstebarn teppe sitt oppi posen. Bruker et lag ull eller bomull, votter, lue og ulltøfler

her er det 1-2 kuldegrader, men ektefølelse pga at det er så råluft her blir brått 8-10minus.. så her det lammeullskinn i bunn og voksipose og baby har body, bukse eller strømpebukse, og genser og fleecedress og lue, votter og "sko" om ikke dressen er lang nok til å tette hullene eller ho har ulljakke og bukse istedenfor dress :)

Veldig vanskelig å vite hva som er passe ja! Har body og bukse, og de siste dagene en ulldress fra lille lam, oppi easygrow-pose. Rundt 0 grader nå. Kjenner etter på hodet og i nakken at hun ikke blir for varm eller kald

Her sverger jeg til ull da det er varmt, men ikke blir så lett for varmt og klamt. Vi bruker ullbody og strømpebukse innom en hjemmestrikket ganske tynn ulldress, lue, votter og sokker i voksiposen. :-) Det er alltid vanskelig med overgangsvær.... synes det er vanskelig å vite hvor mye jeg skal kle på storebnror på snart 5 jeg,,,,,, :-p

Back
Topp