Påkledning når baby sover ute i vogn

Frk.rose

Elsker forumet
Himmelbarn
Septemberhjertene 2018
syns det er så vanskelig med påkledningen til lillemor når hun skal sove ute. Blir lissom ikke enig med meg selv om hva hun burde ha på. I dag lå hun med tynn ull lue, ull body og ullbukse nedi dunposen ca 5 grader ute. Syns det virket litt lite, hun virket ikke kald når hun blei løftet opp etter dubb. Er livredd for å kle på for mye.
Hva tar dere på de små nå når de sover ute?
 
Har på ett lag med ull eller bomull, bomullslue og en tynn fleece jakke. Bruker fortsatt bilstolposen som jeg syns er lettere enn vanlig dunpose, så derfor jakke. Er nok en 7-8 grader på dagen... Har også lagt et lite teppe over beina hennes inni posen av samme grunn. Hun virker å være ganske passe varm da [emoji846]
 
Vi har to forskjellige vogner med forskjellige vinterposer oppi. Til vanlig bruker vi en vogn med en veldig lun bagdel og easygrow nature pose. Den er ganske varm, så hun har gjerne bare bomullsklær på seg og en tynn ulllue med hals. Henter vi storebror i barnehagen bruker vi en søskenvogn hvor bagdelen ikke er like lun, pluss at vognposen ikke virker like varm (voksi), så da tar jeg gjerne på en tynn ulldress eller jakke i tillegg. Da er det rundt 5-10 grader. Når gradestokken beveger seg mot 0 kommer bomullsklær til å bli byttet ut med ull
 
Har bare brukt dunpose en dag så langt. Har skinn i bunn av vogna og dyne og fleeceteppe over (samt vindtrekket på vogna). Har på et lag klær (bruker mest ull), ullue (balaklava) og fleecedress på samt votter. God og varm når hun tas inn, unntaket er hendene da de ligger oppover og kan fort miste en vott etc
 
Har en lammeullpose og en varm gutt så han legges ned i det han har på seg (ofte bomull) uten noe mer ekstra enn en lue. 5-6 grader.
 
Som regel et lag med bomull og så ulldress utenpå. Han er ganske varm av seg, så vi har ikke begynt å bruke vognposen enda fordi han må ha nok klær på seg til at jeg kan ta han opp av vognen. Han er ikke så veldig glad i den :(
 
Back
Topp