Påkledning igjen

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Hva har dere på de små nå? Er det noen som bruker jakker?? Eller er det dresser på allesammen? Har dere det samme på de om dere går tur i vognen eller ska len tur med bil på butikken eller noe?? Her bruker vi den fleece dressen til reima. Den er jo ikke tykk, men tror det holder.

Jeg har faktisk begynt å bruke jakke på vesla.. Fordi jeg måtte vaske dressen, så da ble det jakke ;)

Her bruker vi jakke, vest m/fleecejakke inni eller bamsedress når vi skal være ute i korte perioder (til og fra bil o.l), men har alltid på vinterdressen når vi går turer o.l. Og alltid ull innerst [:)]

Har strømpebukse og body under hjemmestrikket Mariusdress[:)]

jeg varierer litt, av og till ullfleece dressen fra nøstebarn, men hender også at han har bukse og jakke og lue!
Kommer an på hvor kaldt / varmt det er ute

Hvis han ligger i vogna ute så har han på seg ullundertøy, vanlige klær, lue og votter

Hvis han sitter i vogna ute så har han på seg ullundertøy, (vanlige klær avogtil), fleecedress (har også den der reima fleece dressen som du har) + luer og votter.. Har egentli det samme på bilen, men tar da av luen og vottene.

Har egentlig en strikke jakke som han kan ha på seg i vogna, isteden for dressen, men den har eg glemt hos ei i barsel gruppen og har glemt å hente den...

Er somregel + grader her da :)

Som regel pluss grader her også. Blir vel midt vær nå fremover. Vi bruker alltid ull vertfall innerst. Ofte ulldress utenpå der igjen. Men lyst å kjøpe en vår jakke snart, men vanskelig å finne en som er myk nok syns jeg.

er det veldig kaldt bruker han ullfleece dressen fra nøstebarn, den er BEST! Den bruker han i vogn og bilstol og bæresjal. Viss det er suuuper kaldt ute har han en tynn ulldress fra janus under og ullundertøy. Også ulllue på toppen og votter.

Også bruker vi hjemmestrikkede jakker og en hjemmestrikket bukse+lue.

Vi bruker bare ull(utenom vanlige klær, som bukse, genser osv)
Det gjør snuppa også. Hun hadde fleecedress på en gang i bhg, og ble varm, svett og deretter kald.
Ull er gull!

Varierer litt, men bruker som regel ull innerst. Jeg synes det er så vanskelig å vite hva hun skal ha på. Føler jeg tar på for mye, men er så redd hun skal fryse. Er jo ikke bra å bli for varm heller men.. vanskelig å finne mellomtingen[&:]

Vi bruker faktisk pandadressen en hel del, den er helt tynn og passer fint som bildress. Vi har også brukt jakke noen ganger når vi bare skal i butikken. Jeg ser ikke poenget med å kle så mye på for å være ute i 2 minutter mellom bilen og butikken..

bruker bare ull, men har en sånn "allværsjakke" fra polarn o pyret som vi bruker når det er regn eller vind eller begge deler:) eller hvis det bare er guffent. men ikke når han ligger i vogna da, da har han bare ullbody, ullstrbukse, ulldress eller ullgenser, ull-lue, ullvotter og ullsokker:)ullgullet mitt!:D

Bruker jakke en del ja [:)] Bytter på litt [:)]

Vi bruker bare jakke vi nå. Har en svart boblejakke etter storebror som passer han nå. Viss vi bare skal i bilen til butikken har jeg bare på han ullbody, strømpebukse, tynn ulljakke og ullbukse med tykke sokker til. Sitter han i vogna har han boble jakke, hals, ullbody, strømpebukse, bukse og tykke sokker.

Han blir fort varm av seg.

Glemte å skrive lue, men det er selvfølgelig ett must uansett hvor og hva vi skal.

-5 har det ligget på her & da har han:
Body
Strømpebukse
Ullbukse
Genser
Stonz sko
Tykk jakke
Stonzvotter
Lue

Også dytter jeg han nedi voksiposen.
Jeg føler jeg har på han for mye, han virker alltid god og varm

tur i vogn :  body, stømpebukse, strikka dress og reima kjeladress og lue ( i lammaskinsposen/voksiposen)
bilstolen : Body, strømpebukse og strikkadress. Men på langeturer i bilen body stømpebukse, bokse genser og dyne over.. og lue seff[8D]

Elsker strikkadressen[:D][:D][:D]  Mamma som strikka [:D][:D] 

Er ikke så nøye å kle på så mye når man skal rett inn i en bil, men husk for all del lue - uansett! Har en kompis som er fryktelig sløv med det på barna sine, og de har alle slitt med ørebetennelser og andre problemer med ørene. Kan jo selvsagt få det fordiom, men jeg mener nå lue er det viktigste plagget på barnet uansett jeg da.

ORIGINAL: ariana1983

Er ikke så nøye å kle på så mye når man skal rett inn i en bil, men husk for all del lue - uansett! Har en kompis som er fryktelig sløv med det på barna sine, og de har alle slitt med ørebetennelser og andre problemer med ørene. Kan jo selvsagt få det fordiom, men jeg mener nå lue er det viktigste plagget på barnet uansett jeg da.

Ja der er jeg helt enig med deg i altså.......  (får fnatt av å se barn uten lue..) ser i barnehagen er det av og til barna får gå uten hu på vår parten og det er jeg ikke helt enig i da mener jeg Forelder kjøp litt  tynnere lue ikke vinterlue men "vår lue" Bare bruk lue....

Back
Topp