Påkledning i vogn

Januarmamma87

Elsker forumet
Januarlykke 2016
Alt man ikke husker fra nummer 1 altså;-) Nå har plutselig høsten kommet for fult etter å ha indian summer store deler av september og på dagens trilletur så jeg naboen stå å skrape bilen! :-O Jeg har da altså kledd lillesøster i tre lag med ull på overkroppen og to lag på underkroppen med kavat vinterlue med hals. Hun ligger i høstposen med nøstebarnteppe og fleeceteppe oppå. For mye eller for lite? Skal finne frem og vaske dunposen snart, men enn så lenge bruker vi høstposen:-)

Sjekk i nakken

Vi hadde også "skrape is"- grader i dag. Hun har et lag bomull og et lag ull (dress i krinkelull fra janus) og ei lue på seg. Posen er med ullfor, men har ingen tepper.

Nakken antyder at dette er passe her

Det er så forskjell fra barn til barn. Mini nå har to lag (bomull og ull) og høstdress fra reima, lammeskinn, dyne og teppe og er langt fra varm, men akkurat passe temperert. Hadde jeg kledd opp storesøster i dette da hun var baby, ville hun kokt. Så du må nesten bare prøve deg frem og kjenne i nakken..

Stort forskjell på barn. Min har bomull lue, vanlige klær, flis dress og ett pledd. Vi er på fjellet og han koker. Mange ville nok sagt at han har for lite. Men som sagt så må man følge sitt eget barn, ingen er like.

Tidlig i går (klokka 9) hadde hun på vattert ullue, ullsett og tynn ulljakke. I posen og ullpledd over. Hun burde hatt på tykkere ulljakke, men en time senere var det nok :)

Akkurat det er et poeng også. Ikke bare er unger forskjellige, men det som er rett klokka ni er for mye klokka 11 for tiden....

Ullbody, ullstrømpebukse, ullester, lue med vindstopp, og strikket dress eller strikket bukse og genser, på lammeskinn i dunpose når det er bikkjekaldt (les +5 til -3) :)

Vi hadde ull på Noah forrige dagen og han har fortsatt små nupper på hele kroppen :( da er det ikke vits i å kjøpe ullbody til han. Er alternativet da sånn bambus/ull klær?

Vi hadde ull på Noah forrige dagen og han har fortsatt små nupper på hele kroppen :( da er det ikke vits i å kjøpe ullbody til han. Er alternativet da sånn bambus/ull klær?
Vi bruker ullklær med bomull eller bambus på innsiden til storesøster som ikke tåler ull. Hun blir full av røde prikker, selv etter kun et par timer med rein ull innerst mot kroppen. Det funker supert det, hun holder seg god og varm:-) Bruker kun bambus også av og til, eller superundertøy;-)

Akkurat det er et poeng også. Ikke bare er unger forskjellige, men det som er rett klokka ni er for mye klokka 11 for tiden....
Hehe. Sant akkurat her er det mellom 1-5 grader kl 9 og nærmere 9 grader kl 11. Så går ganske fort opp i grunn. Velger å gå ut etter lunsj for da har gradene stabilisert seg. Hvis ikke måtte jeg nok lånt saueskinns posen som svigermor brukte på mannen. Ligger som reserve her på hytta. Men kan da fort bli varmt hvis man går en lang tur.

Hehe. Sant akkurat her er det mellom 1-5 grader kl 9 og nærmere 9 grader kl 11. Så går ganske fort opp i grunn. Velger å gå ut etter lunsj for da har gradene stabilisert seg. Hvis ikke måtte jeg nok lånt saueskinns posen som svigermor brukte på mannen. Ligger som reserve her på hytta. Men kan da fort bli varmt hvis man går en lang tur.
Her er første hvilen allerede klokka halv 9, og den soves ute i vogn i mellom 0-5°C den siste uka, kanskje derfor jeg syns dette med bekledning er vanskelig. Har fått tak i vinterjakke nå da, så da løser jeg det med å ta på den på første hvil:-) Deler av overkroppen havner alltid utenfor posen, så liker å ha godt med klær på sånn at hun ikke skal fryse;-) Ikke så lett å sjekke i nakken, da våkner hun, men det gjør hun også om hun er for varm eller for kald:-)

Innen klokka er 12-13 og tiden er inne for hvil nummer to er det kanskje oppe i 15°C, rart hvordan temperaturen svinger;-) Da er det lett ulljakke, og det er mer enn nok:-)

kler på lag på lag så ligger han enten i en høst pose eller med ullteppe kommer ann på om det blåser eller er vindstille så sjekker han i nakken, haralltid med høstposen så jeg kan ta på han mer, om det trengs;)

Back
Topp