Påkledning for pjusk pjokk på uteskole?

Minerva

Forumet er livet
VIP
Skolen til Jr. på seks har uteskole på onsdager.
Når jeg hentet ham på SFO i dag var han plutselig blitt litt forkjølet - sånn "grov" i målet som man blir når man er litt snørrete, med verk i beina attåt.
Litt nysing i kveld (han blir aldri sånn snufsete som andre unger, han nyser det ut i plutselige, eksplosive doser), klaging over verk i beina helt til han sovnet, ingen feber, god appetitt.
Aner ikke om beina skyldes forkjølelsen, været eller voksesmerter - han har hatt en del av det.

Gitt at han ikke våkner med feber og stormende forkjølelse i morgen - hva bør jeg kle på ham?
Jeans og regnbukse, t-skjorte, langermet og hettejakke under regnjakke?
Eller ulllongs under buksa og langermet ulltrøye under genser/jakke?
Eller foret bomullsbukse og ull-t-skjorte under genser/jakke?
Er i Oslo, er meldt ca. 14 grader med mulighet for regn, de skal til et vann og være ute hele dagen.

(Kan nesten ikke holde ham hjemme i morgen om han bare er "litt forkjølet", jeg har bare to sykt-barn-dager igjen og pappan (som har ham 50%) er på tjenestereise ute av byen. :( )

Jeg ville gått for den forete buksa og ull ;)
Hvordan er formen hans nå?

Ville ikke holdt hjemme jeg heller så lenge han er seg selv :)

Formen var bedre i morges. :)
Gikk for tynn ullongs og jeans nederst, ull-t-skjorte, tynn langermet ulltrøye og tynn ulljakke øverst, og så regntøy ytterst, selvfølgelig.
Virket komfortabel nok på vei til skolen, i hvert fall - tenker at flere tynne lag, de to ytterste med glidelås, er enklere å regulere enn EN tykk genser.

Back
Topp