Påkjørt..

Lillegull-2012

Blir kjent med forumet
I dag ble jeg og samboeren påkjørt bakfra. Vi stod stille men han bak kræsjet inn i oss i ca 50 km i timen. Jeg satt framoverbøyd i setet og visste ikke at det var bil bak. Bilbeltet (vanlig belte) gjorde så jeg fikk en trøkk over lillegull. Ambulanse og politi kom og jeg måtte bli med i ambulanse og til legevakt. Da jeg kom inn var det kun meg han sjekket! Jeg var så nervøs for lillegull i magen men legen sjekket ikke en pøkk. Fikk bare beskjed om at siden han er så liten enda og har god plass hadde det høyst sannsynlig gått bra. Skullejeg få tiltagende vondt eller blødning skulle jeg kontakte de og få ultralyd. Enormt skuffet og stresset kjenner jeg. Er ikke tilfeldigvis noen som har opplevd lignende? Fikk dere samme behandling? Bare føler han i det minste kunne hørt etter hjertelyden til lillegull for jeg har ikke kjent bevegelse etter vi kræsjet

Uff. :/ Så grusomt det må vere. 
Håper alt er bra med dere fysisk alle sammen.

Når det gjelder behandlingen du fikk på legevakten syns jeg det var en dårlig måte å behandle deg på.. Og når du ikke fikk UL, kunne han i det minste høre etter hjertelyden, ja!!
Prøvd å spist/drukket noe søtt?
Hvor mange uker er du? Kan vere at du er ekstra nervøs og at du derfor ikke kjenner spark fra babyen.. Men er du veldig bekymret kan du jo ringe opp på føden og forklare hva som er skjedd i dag og behandlingen du fikk på legevakta..

*God klem*

Uff ! Bra at det gikk såpass bra! Har selv blitt påkjørt i 50 km bakfra en gang.. Fikk skikkelig nakkesleng, men jeg var ikke gravid!

Tror nok jeg hadde bedt om UL,hvis du var bekymret....
Lykke til!

Be om ultralyd om du er bekymret. 
Jeg hadde nok ikke slått meg til ro med så dårlig sjekk pga babyen, men jeg forstår også litt hva de mener om at babyen er veldig beskyttet inni magen. 
At du ikke har kjent bevegelser kan være helt tilfeldig, det er først enda litt senere i sv.skapet man bør kjenne bevegelser hver eneste dag. 
Men som sagt, få en bedre sjekk så slipper du å gå og bekymre deg =) 

Jeg ville nok fått det sjekket ja, tror ikke jeg hadde klart å slått meg til ro med behandlingen fra den legen der.. Skulle tro det var vanlig å utføre enn UL eller hvertfall prøvd å funnet fosterlyden etter noe sånt.

Håper det går bra med deg/dere hvertfall! Ikke noe morro når sånt skjer :/

Me kræsja med Daniel i magen, og da sendte eg sms til jordmor å høyrte om eg kunne komme innom å høyre om det var liv i magen! 

Hvordan går det med deg?

Går ikke så bra. Er ordentlig nervøs. Kjenner fremdeles ikke liv. Noe jeg normalt gjør hver dag nå. Er 21 uker. Jeg har fått veldig vondt i rygg og nederst i magen. Jeg skal hoppe i seng nå. Hvile ut så jeg ikke har vondt mer. Gir det et par timer ellers drar jeg ned igjen. Jeg håper at jeg har hatt sånne smerter ellers i rygg og mage at jeg ikke har kjent liv pga det. Så håper inderlig jeg kjenner noe når smertene blir mildere når jeg får hvilt og slappet av et par timer nå.

Liten oppdatering. Etter å ha fått laget meg ned og minsket smertene ga lillegull meg de bekreftende sparker jeg så sårt trengte :) lykkelig <3 >

Stakkars deg. Godt det gikk så pass bra med dere begge to, men det var slapp behandling fra legevakten. Jeg har også erfart at legevakten tar bare det "livsnødvendige" og lite hensyn til barnet i magen. Godt du har kjent liv fra babyen, men hvis du fortsatt er nervøs og trenger en u.s. på baby så ring sykehuset/føden og hør om de kan hjelpe deg!

God bedring og lykke tilemoticon

Back
Topp