Er det flere som oppholder seg i begge termingruppene?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er også der at det nok blir ks i november.
Har ikke meldt meg inn i november helt enda, tviler litt ettersom jeg syns det er greit å være først ut i desember framfor sist i november[emoji23][emoji38]
Jeg kan ta ks i nov om jeg vil, men det er alt for tidligt å bestemme seg for enda (for min del)[emoji87] jeg vil jo hels føde på den vanlige måten! Så jeg melder meg nokk inn i november om det blir ks!
Hvorfor har du mulighet til å få ks?
Det ble akutt ks med første, det ble en veldig lang og tøff fødsel der jeg hadde rier i 29t, full åpning med pressing i 4,5t!![emoji20] så jeg er ganske redd for at jeg skal gjennom noe slikt igjen..
Når jeg ble gravid i desember, snakket jeg med fastlege om dette med fødsel. Da var det snakk om at det måtte kansje bli ks pga at det var så kort tid etter forige ks! Dette ville jeg jo ikke, men han mente jeg fikk nokk eg valg om jeg ville ha ks denne gangen også, eller prøve å føde naturligt[emoji846]
Håper jeg får snakket godt ut med jordmor om dette når den tid kommer. Er veldig blandede følelser om dette[emoji20] er redd for å gå gjennom det samme igjen, da tenker jeg det er bedre med planlagt ks! Men jeg føler også jeg gikk glipp av det største med hele fødselen sist[emoji31]
Så rart min vennine har 3 barn, de to første er det bare 10mnd mellom og hun fikk lov å prøve vaginalfødsel med nr 2... rart de anbefaler så forskjellig.
Jeg får også velge, hadde "vanlig"fødsel med første som var veldig tøff så fikk velge med andre, valgte ks uten å nøle og får velge nå også[emoji5]
Jeg likte og ha termin litt sent sist gang [emoji4] Følte meg mer forberedt på fødselen jeg [emoji85] Ofte er jo den siste tiden litt tung, og det blir jo litt venting når det nermer seg termin uansett. [emoji5]Joda, vi slipper inn [emoji4] Er vel mer hvor vi selv føler oss hjemme [emoji4]
Være i november med termin sist, eller holde oss i desember med termin først [emoji4]