Var på mitt slankeste siden tenårene før jeg ble gravid med første barnet i 2021, gikk opp 12 kg i det svangerskapet og brukte over ett år på å gå ned de kiloene. Vekta satt bom fast imens jeg ammet. Så ble jeg gravid igjen -og mistet- fire ganger på rad i løpet av 2023, men gikk opp i hvert svangerskap minst 2 kg og rakk ikke gå ned igjen imellom de. I januar 2024 ble jeg gravid, vellykket denne gangen og gikk opp ca 13 kg. Gikk ned 10 kg etter fødsel men ammehunger, en liten depresjon og jul har fått meg opp igjen, så er på totalt -4 kg siden fødsel (3 måneder pospartum nå). For å komme meg ned på før-gravid-vekt så må jeg gå ned ca 19 kg, helst kunne jeg tenkt meg å gått ned 30 kg men mulig det er urealistisk... Vet det fortsatt er tidlig så stresser ikke med vekta, men vil begynne med å kutte alt av søtsaker og sukker og bevege meg litt mer, så ser vi hvordan det går. Skal ikke gå på noe superstreng diett da jeg fortsatt ønsker å amme. Dagboka lager jeg for å ha litt oversikt, og gøy å dele veien med flere.
Vektnedgang siden fødsel: - 4 kg
Mål i cm:
Bryst (nylig ammet): 113,5 cm
Liv: 92 cm
Hofte: 116 cm
Motivasjonen er: føle seg bedre i egen kropp, unngå livsstilssykdommer, ha en sunn kropp lenge så jeg kan være lenge med i barnas liv og se de vokse opp
Vektnedgang siden fødsel: - 4 kg
Mål i cm:
Bryst (nylig ammet): 113,5 cm
Liv: 92 cm
Hofte: 116 cm
Motivasjonen er: føle seg bedre i egen kropp, unngå livsstilssykdommer, ha en sunn kropp lenge så jeg kan være lenge med i barnas liv og se de vokse opp