På utenlandsreise tidlig i svangerskapet

Mummmimamma

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Til neste uke har vi høstferie her jeg bor, og vi bestilte ferietur for lenge siden. Vi skal reise til Barcelona, og jeg gleder meg veldig. Men kjenner jeg er usikker på hvilke forhåndsregler jeg må ta for å verne om den lille spiren.

Er det noe spesielt på flyturen? På feriestedet? Generelt?

Alle råd og erfaringer taes i mot med takk! :)

Er forresten 5+2 når vi reiser, og 5+6 når vi kommer hjem.

Være forsiktig med vann, isbiter, rå grønnsaket, frukt og salat.. Passe på at kjøttet er gjennomstekt..

Man skal vel helst ikke fly i første trimester? Vet ikke nok til å mene noe om det selv. Ellers er det vel lurt på tenke på hva man spiser. Helsedirektoratet har en god mening om hva som er bra og ikke. :)

Frøkna blir storesøster! Termin 06.06.14

Man skal vel helst ikke fly i første trimester? Vet ikke nok til å mene noe om det selv. Ellers er det vel lurt på tenke på hva man spiser. Helsedirektoratet har en god mening om hva som er bra og ikke. :)

Frøkna blir storesøster! Termin 06.06.14

Det er ikke farlig, spurte legen min for en uke siden :)

Det er lurt å bruke støttestrømper under flyturen og det er viktig å opp å gå litt innimellom :) I tillegg er det viktig å drikke mye vann :)

Det er på ingen måte farlig å fly. Har spurt både lege og jordmødre om dette, da jeg har vært nødt til å fly mye. Alle har sagt at det ikke er noe problem :-)

Det er ikke farlig å fly. Ellers gjelder det å være forsiktig med det Mamihe nevner. Skal selv til gran canaria i desember, og kommer til å være litt nøye med hva jeg velger å spise på restaurant. Alt skal være gjennomvarmt/stekt.

Takk for gode innspill. Jeg håper dere har rett i at det ikke er farlig. Og jeg skal lytte til kroppen gjennom hele turen, så jeg kan ta pauser der det er nødvendig. "Problemet" er at vi skal på tur med familien, og at vi ikke vil fortelle om graviditeten før litt senere. Spent på om de kommer til å avsløre meg, jeg er ikke akkurat noen pokerspiller. :p

Det er vel i hovedsak maten jeg må passe på. På ferie kjøper vi alltid flaskevann. Også skal jeg gå til innkjøp av støttestrømper.

Ja, også feks unngå isbiter i brusen :-) går nok helt fint! Var i Barcelona i 6. måned forrige graviditet. Da jeg var 6 uker på vei, fløy vi til San Francisco. Det var langt, men gikk helt fint :-)

Back
Topp