På tur til utlandet - tips og råd!?

Lillegull*2

Glad i forumet
Jeg skal ut på tur i juni, til Nord-Kypros.
Nevnte dette til min søster, som kom med et veldig godt tips: Du må huske å bestille Europeisk helsetrygdkort! Det er noe jeg aldri har tenkt på, men som man tydeligvis bør ha med seg uansett om man er gravid eller ikke. ALLE bør ha det med!
Siden jeg ikke har vært klar over dette (har ikke reist så veldig mye de siste årene akkurat :p ) så er det sikkert flere som ikke har fått det med seg tenkte jeg, så ville abre komme med det rådet først :)

Så, over til spørsmålet..
Hva annet bør man tenke på når man skal ut på tur?
Jeg vet jeg må huske å drikke rikelig med vann, og all mat jeg spiser bør være varmebehandlet eller ha skall på som kan fjernes.
Tenkte også å ta med meg en pakke knekkebrød og en tube skinkeost eller noe, slik at jeg alltid har noe mat om jeg sku trenge det der og da.

Er det flere ting jeg bør huske på da, som bør tenkes på på forhånd, som bør tas med, eller andre ting?

Jeg er ikke så bereist selv, så kommer ikke på noe særlig. Helsekortet, selvfølgelig.. Ellers kan du vel snakke med lege/jm om det som er spesielt ift graviditeten :) Høres spennende ut! :)

Helsetrygdekortet er et must, helsekortet som nevnt over, vann kjøpt på flaske. Jeg bruker å ta med meg sånne Wasa ferdigsmurte knekkebrød som jeg kan ha i sekken, lette å ta fram når man må ha med noe der og da. Antibac desinfeksjon...

Back
Topp