På tide med litt skravlings :)

*trinemor*

Gift med forumet
Ja, hvordan går det med alle sammen? :flower

Ute og koser dere i snø og sol om dagen?

Det er jo også karnevalstider; har barna vært på karneval? Og hva kledde de seg ut som?



Her er det det skikkelig påskevær om dagen, og det er er veldig deilig med litt tegn på vår også :)

Amelia har vært på karneval i bhg idag, utkledd som sjørøver, og var veldig fornyd med både kostymet og dagen :) Til torsdagen er det karneval på dansinga hun går på, og da skal vi kle oss ut alle fire, gleder meg :)

Begynner også å glede meg til vi skal på fjellet om et par uker, skal bli deilig med litt fri fra jobb og tid med venner og familie :)
 
Er utrolig fint vær for tiden, så ganske kjedelig ¨måtte sitte inne på jobb og bare se ut på det.

Karneval er alltid gøy. Barnehagen til barna har ikke karneval, men noe som heter regnbuefest. Alle barn velger seg en farge alle klærne sine skal være i. I år som ifjor hadde bhg besøk av klovnen Knut. Veldig stor stas. :)

Ser også frem til httetur på fjellet i påska, men først skal vi en uke til Egypt!! :D Om 2 uker ligger vi i/ved bassenget, og bare nyter livet. Med all inclusive og 100 kvm leilighet kommer det til å bli en særdeles behagelig ferie. :)
 
Kan kanskje være glad for å jobbe i bhg nå, pga. været. Vi er i ute hver dag i finværet :)

Så deilig med tur til Egypt da, høres jo helt herlig ut med all inclusive :) kos dere!
 
Kjempeherlig vær her også, vi er mye ute!
Men har hatt litt sykdom av og på.
Nå er det tydeligvis min tur :p
Så Lillebror og jeg må nok se på finværet innenfra i dag, for jeg orker ikke ut..!
Håper formen kommer seg så vi får svømt i ettermiddag, det er altfor lenge siden sist!
Her er det karneval om et par uker.
Barnehagen ordner alltid kostymer sammen med barna innenfor et gitt tema.
I år er det DYR, og avdelingen til T har lest mye Hakkebakkeskogen i det siste, så de skal være karakterer derfra. T skal være Mikkel Rev :p
Blir spennende å se på kostymene de skal lage!
 
Så spennende det karnevalet høres ut da, Fru H :) bra gjort av bhg....

Kjedelig med sykdom, men nå går det mot lysere og mer sykdomsfrie tider får vi håpe :)

God bedring :)
 
God tur Neom! Egypt høres herlig ut. :)

*trinemor*: Sjørøver må være drømmekostymet, lurer på om mine to må få være det neste år. Felix var politi i år.

Fru H: God bedring! Håper du snart blir frisk nok til å gå ut i finværet.

Her er været alt annet enn fint nå, og vi har vært inne i nesten hele dag. Eller jeg ble hysterisk mamma, og dro med lillesøster en helt unødvendig tur på legevakten. Hun hadde litt puss i øynene i går, og våknet med røde, gjenklistrede og hovne øyne i dag. Kl 11 syntes jeg halve ansiktet var rødt og hovent, og ringte legevakten. Før vi kom dit kl 15 var hun selvfølgelig allerede mye bedre, og til kvelden nå var hun så bra at jeg faktisk ikke har gitt henne øyesalven vi fikk av legen. Hvis vi på mandag oppdager at vi ble smittet av han på venteværelset som hadde omgangssyke, så kommer jeg til å bli veldig sint på meg selv for dette tullet. :p

Felix er forresten sjalu, og vil også være syk, gå til legen, og få "doktorpremie". Lillesøster har da fått en rosa sommerfuglklemme til å ha i håret... Tviler litt på at det er det Felix ville fått dersom han måtte på legevakten. :p Hvor mye skjønner deres barn av hva som er gutteting og jenteting nå? Felix har i alle fall plukket opp i barnehagen at rosa bare er for jenter, men han er ikke så opptatt av det ellers. Han ønsker seg en slik jordbærlue som mange gikk i for noen år tilbake også, tror dere de andre barna vil fortelle ham at det er jentete? Vet ikke helt om jeg gidder strikke en dersom han blir terget for det i barnehagen.
 
God tur Neom! Egypt høres herlig ut. :)

*trinemor*: Sjørøver må være drømmekostymet, lurer på om mine to må få være det neste år. Felix var politi i år.

Fru H: God bedring! Håper du snart blir frisk nok til å gå ut i finværet.

Her er været alt annet enn fint nå, og vi har vært inne i nesten hele dag. Eller jeg ble hysterisk mamma, og dro med lillesøster en helt unødvendig tur på legevakten. Hun hadde litt puss i øynene i går, og våknet med røde, gjenklistrede og hovne øyne i dag. Kl 11 syntes jeg halve ansiktet var rødt og hovent, og ringte legevakten. Før vi kom dit kl 15 var hun selvfølgelig allerede mye bedre, og til kvelden nå var hun så bra at jeg faktisk ikke har gitt henne øyesalven vi fikk av legen. Hvis vi på mandag oppdager at vi ble smittet av han på venteværelset som hadde omgangssyke, så kommer jeg til å bli veldig sint på meg selv for dette tullet. :p

Felix er forresten sjalu, og vil også være syk, gå til legen, og få "doktorpremie". Lillesøster har da fått en rosa sommerfuglklemme til å ha i håret... Tviler litt på at det er det Felix ville fått dersom han måtte på legevakten. :p Hvor mye skjønner deres barn av hva som er gutteting og jenteting nå? Felix har i alle fall plukket opp i barnehagen at rosa bare er for jenter, men han er ikke så opptatt av det ellers. Han ønsker seg en slik jordbærlue som mange gikk i for noen år tilbake også, tror dere de andre barna vil fortelle ham at det er jentete? Vet ikke helt om jeg gidder strikke en dersom han blir terget for det i barnehagen.

Teodor på turn forrige uke: "Jeg vil ikke stå bak en jente i køen!!" (Alt var galt den dagen da, det skjærer seg ofte litt på starten av timen pga fellesaktivitet og han føler ikke at han mester det i det hele tatt...)
Og på onsdag da han var hjemme, syk og så film "Jeg kan ikke se den filmen, for det er jenter i den...!"
:eek:
Dette må han ha plukket opp i barnehagen? Han har også sagt at han ikke liker lilla og rosa lenger, fordi det er jentefarger. Men da har jeg spurt om han ikke lenger liker den lilla buksa si. JO, det gjør han jammen meg likevel :p
 
Ikke noe opptatt av jente- og gutteting her enda :) hun leker med både gutter og jenter og synes alle farger på klær er greit....
 
Så fint da :D
Teodor leker også like bra md begge kjønn. Det hender seg bare at han kommer med slike uttrykk :p
 
Hahaha, Teodor blir snart bekymret for å få jentelus han tenker jeg. :D Det er sikkert ikke så langt fra her heller, for i dag klagde han på at det var bilde av en jente på leverposteiboksen, da var den nemlig bare for jenter. Neste gang måtte vi huske å kjøpe en med gutt på nemlig. Det har jeg hørt de snakke om ved måltid i barnehagen, de plukker nok opp mye rart der. Nå har jeg begynt på en rød jordbærlue likevel, den kan jo bare gå i arv til lillesøster hvis han ombestemmer seg. Håper bare at ikke de større barna terger ham stygt for det. :S
 
Sukkertopp: De er vel til begge kjønn, men er vel ikke sånn alle har da. Får håpe ikke noen sier noe negativt om den :)

Ble litt inspirert og googlet litt på jordbær luer. Da Amelia fikk se det, fikk hun veldig lyst på en sånn hun og. De er jo søte da :)

Sendte en link med oppskrift på luer til svigermor, så får vi se om hun har lyst til å strikke til jentene :)
 
Back
Topp