På tide å slutte?

*Sandermamma*

Forumet er livet
Med dagsovingen på Sander tror jeg..

I helgen så sov han ikke på dagtid, og la seg til vanlig tid rundt 19.30-20.00. Tullet litt, men sovnet på 5-10 minutter.

De siste to ukene, samt igår så holder han på 1-2 timer med bare tull der inne. Ligger og sparker i veggen, halvsutrer litt osv.. ene kvelden tok det tre timer å sovne!

Og nå holder han på igjen. Ba de kutte søvnen i bhg til en time, og det har ikke hjulpet, så kanskje tiden er moden for å slutte helt?

Noen innspill? Sover deres barn fortsatt på dagtid? Hvor lenge sover de om natten?

vi slutta med dagsoving for et halvt år siden vi.. mikael legger seg mellom 18.00\19.00 å sover til neste morgen..[;)]
Han sover hele natten gjennom,noe han ikke gjorde før!!

M sover maks en halv time i barnehagen, en time merkes fort at det blir for mye, men å ikke sove funker ikke ennå.

Leggingen går stort sett greit rundt 19.30 - 20.00 og han sover til ca 06.30 - 07.00

Tobias sover ca 2 timer på dagen enda han, og sover gjerne 12 timer på natta. Han holder på enda nå hører jeg, men det er søstra som styrer han opp...
Vi har prøvd å kutte ned duppen, og herreguuuuuuud, for et humør han fikk! Han var dautrøtt i flere dager etterpå han, så det gjør jeg ikke igjen før jeg MÅ.

Phillip sluttet å sove på dagen i januar og det er så lett å legge han nå i senga, legger seg rundt kl 20 og sover til kl 7-8 neste morgen.

du kan jo prøve 30 min først før du kutter helt?

Phillip sove 30 min om dagen før vi sluttet med dag soving.

ORIGINAL: *Sandermamma*

Med dagsovingen på Sander tror jeg..

I helgen så sov han ikke på dagtid, og la seg til vanlig tid rundt 19.30-20.00. Tullet litt, men sovnet på 5-10 minutter.

De siste to ukene, samt igår så holder han på 1-2 timer med bare tull der inne. Ligger og sparker i veggen, halvsutrer litt osv.. ene kvelden tok det tre timer å sovne!

Og nå holder han på igjen. Ba de kutte søvnen i bhg til en time, og det har ikke hjulpet, så kanskje tiden er moden for å slutte helt?

Noen innspill? Sover deres barn fortsatt på dagtid? Hvor lenge sover de om natten?

hmm ja kansje han ikk treng og sove på dagen lengre. Men her sover Tobias og ikke mang gang på barnehagen. De får han ikk te og sove hver dag nei. Men om han sover i over 1 time om dagen i barnehagen så sover han godt om natta ja:) Han legger seg før 8 om kvelden og sover helt til dagen etter.

Tror jeg hadde prøvd å kutte dagsovingen ja. Vi kuttet sovingen ned til en halv time for en stund siden, men nå i det siste har han ikke villet sovet i det hele tatt. Unntaket er nå mandag og i dag hvor han har sneket seg til en lur på sofaen i barnehagen mens de har hatt samling[8D] Men det tenker jeg er fordi han har hatt sine to første dager på stor avdeling nå..

Kuttet dagsovingen forrige uke vi! Noen kvelder går det under 30 min før han sovner, men igår var det plutselig over 2 timer igjen! Og jeg er så lei det styret! Griner snart altså-1 Skal liksom være på jobb først, ikke hjemme før 4-6 tiden, og så drive med legging omtrent resten av kvelden, ikke mye gøy du! Men håper det snart går seg til! [:)]

Og lykke til [:)]

ORIGINAL: Mamma til A og K

Har slutta med dagsoving for lenge siden.
Legger seg 19 og sover til 8-tiden om ingen vekker henne før.

Har kuttet ut dagsovingen for lenge siden. Å hun sover fra halv syv/syv til ca åtte[:)]

her har endelig barnehagen klart å slutte med dagtid-nappen, er en halt annen verden når det kommer til kveldssovingen [:)]

ORIGINAL: Mamma til A og K

Har slutta med dagsoving for lenge siden.
Legger seg 19 og sover til 8-tiden om ingen vekker henne før.

av og til sover hun lengre og[:-] sov til 10 forrige lørdag feks[:D]

Hun sover ikke på dagtid og sovner alt i fra halv seks til halv åtte på kvelden kommer ann på når vi har stått opp den dagen. Aldri noe problem å ligge henne..
Står opp alt i fra halv syv og utover,kommer ann på når jeg skal på jobb[:)]

Back
Topp