På tide å melde seg inn

Minitroll

Flørter med forumet
Har sneket litt, så tenkte det var på tide å melde seg inn nå. Jeg er i dag 17+5 (tror jeg), skjønner ikke helt denne uketellingen, da fastlegen min har en helt annen måte å regne på enn alle salgs apper. Han vil ha meg til å være 18 og noe.

Uansett, jeg er tobarnsmor og har to jenter på 8 og 6 år som er født med 15 måneders mellomrom, så denne gangen gleder vi oss til skikkelig babytid. Vi venter en jente til 2.mai, men blir spennende å se hva OUL viser førstkommende mandag.

Gleder meg til å "henge" her med dere.

Last edited:
Har sneket litt, så tenkte det var på tide å melde seg inn nå. Jeg er i dag 17+5 (tror jeg), skjønner ikke helt denne uketellingen, da fastlegen min har en helt annen måte å regne på enn alle salgs apper. Han vil ha meg til å være 18 og noe.

Uansett, jeg er tobarnsmor og har to jenter på 8 og 6 år som er født med 15 måneders mellomrom, så denne gangen gleder vi oss til skikkelig babytid. Vi venter en jente til 2.mai, men blir spennende å se hva OL viser førstkommende mandag.

Gleder meg til å "henge" her med dere.

Så kjekt! Velkommen!
Jeg er 17+1 og har termin 6.mai. Men ja, en del forskjellige måter å regne på. Spørs hvor mange uker de forskjellige går utifra at graviditeten varer. Jeg (og legen) går utifra 40+3 uker.
Har OUL på fredag og gleder meg til se om jeg får ny termindato.

Gratulerer! :)

Norsk svangerskapslengde regnes som 40+3, men noen leger/sykehus bruker fortsatt den gamle norske 40+2. Engelske apper bruker 40+0, og da får du altså termin 3 dager før. Noen få leger i Norge regner ut med 40+0, men det brukes ikke ved noe sykehus i Norge. :)

Babyverden sin terminkalkulator bruker 40+3. :)

Gratulerer og velkommen! :happy:

Så gøøy:) Velkommen:D Mine gutter vil være 8 og 6 år når babyen kommer, så gleder meg og skikkelig til baby tid. Kjekt med store hjelpere:Heartblue

Gratulerer! :)

Norsk svangerskapslengde regnes som 40+3, men noen leger/sykehus bruker fortsatt den gamle norske 40+2. Engelske apper bruker 40+0, og da får du altså termin 3 dager før. Noen få leger i Norge regner ut med 40+0, men det brukes ikke ved noe sykehus i Norge. :)

Babyverden sin terminkalkulator bruker 40+3. :)
Takk for oppklaring. Har vært igjennom dette to ganger før, men føler meg nesten som førstegangs. Har glemt alt:)

Så kjekt! Velkommen!
Jeg er 17+1 og har termin 6.mai. Men ja, en del forskjellige måter å regne på. Spørs hvor mange uker de forskjellige går utifra at graviditeten varer. Jeg (og legen) går utifra 40+3 uker.
Har OUL på fredag og gleder meg til se om jeg får ny termindato.
OUL viste nøyaktig samme som jeg har regnet til nå. 18+0 i dag og termin 2.mai. Digg å ikke bli satt tilbake

Back
Topp