På tide å kontakte legen?

Lykkerus

Lykke <3
Har gått ned 8,4 kg siden uke 6.. er 11+3 i dag :( helga har gått i kvalme som alltid, hodeverk, svimmelhet å trøtt 24/7.. i dag tidlig besvimte eg nesten..

Noen som veit når vekttapet blir for ekstremt? Vill ikkje ringe lege om eg ikkje må..

Høres ut som du har mye jernmangel også... Vondt i hodet og svimmel, kan også bli til at du kaster opp tilslutt om du ikke får opp jernet i kroppen.
Har du vært å tatt blodprøver? Syns du burde ringe legen ja! :)

legen tok noen prøver i uke 8.. men veit ikkje ka han tok? Får kanskje ringe i mårra da :)

men har du ikke nevnt vekttapet tidligere til legen? syns det hørtes mye ut. men spørs vel hvordan kropp og vekt er i utgangspunktet? hvis det er jernmangel så er det jo rart at du ikke har fått beskjed om det?

Ring de du:) og god bedring!!

legen tok noen prøver i uke 8.. men veit ikkje ka han tok? Får kanskje ringe i mårra da :)

Det er da de måler verdier i blodet :) Jeg vet at jeg hat lite jern i kroppen, å må sannsynligvis ta sprøyte neste gang. Kan til tider plutselig få ekstrem hodepine og bli svimmel. Har svimt av en gang.
Så det er nok lurt å sjekke i hvert fall :)
Masse god bedring :)

uff, hørtes ikke bra ut! Ring heller en gang for mye enn for lite... :)

I uke 8 når eg var på kontroll hadde eg bare gått ned 3kg så var ikkje så mye da.. gikk ned 10kg i første trimester med dei 3 andre. Men da var d iløpet av 3mnd ikkje 1.. er ikkje overvektig akkurat heller.. er str.m

Enig med de over. Dra til legen du. Svigerinnen min ble lagt inn på sykehuset for intravenøs næring grunnet ekstrem svangerskapskvalme og hun gikk "bare" ned 4-5 kg. Hun ble undervektig av det da så spilte sikkert inn... Men heller et besøk for mye!

Ring!

Takk for omtanke jenter :):):) Fikk time om 1 uke.. håper eg ikkje blir verre til da :)

Hold oss oppdatert! :)

Back
Topp