På tide å fortelle far - hjelp!?

Snart2barnsm0r

Betatt av forumet
Januar 2017
Hei! Jeg ble visst plutselig gravid! Etter 4 tester er det liksom ikke tvil lenger... Nå må jeg jo fortelle dette til samboeren min. Saken er at dette er ikke planlagt i det hele tatt, og jeg skjønner ikke helt hvordan det kan ha skjedd (vi bruker kondom.........).

Han er et fantastisk menneske som gjerne vil ha barn, men helst vente ett år, så han kommer jo til å få sjokk. Skal jeg kjøpe en gave til ham så det blir som en skikkelig overraskelse, eller burde jeg si det på en litt mer smooth måte, sånn hinte litt om mensen som ikke kom på fredag?
 
Stemmer for gave og kort. Jeg skrev på gaveseken: utenpå "det beste med å ha deg som kjæreste..." også inni "...er at babyen vår får deg som pappa!" Og inni eska lå det en smokk og en oversikt over de viktigste datoene i svangerskapet.

Lykke til :)
 
Oisann! Gratulerer! :)

Hvis han ikke har noen anelse og kommer til å få sjokk uansett ville jeg kanskje gått for en litt roligere variant og bare sagt det på en fin måte. Men ta med graviditetstestene hvis du ikke har kastet dem, det kan jo bli litt vanskelig å fatte for ham sånn helt til å begynne med! Lykke til! :) :)
 
Stemmer for gave og kort. Jeg skrev på gaveseken: utenpå "det beste med å ha deg som kjæreste..." også inni "...er at babyen vår får deg som pappa!" Og inni eska lå det en smokk og en oversikt over de viktigste datoene i svangerskapet.

Lykke til :)
For en fin måte å fortelle det på ❤
 
Sniker fra Mai her:D Hadde ganske lik opplevelse når jeg fant ut at jeg var gravid i midten av September. Vi har to tette fra før av og hadde bestemt oss for at vi skulle vente 3-4 år før vi prøvde på nestemann....men tadda. GRAVID!! Vi og brukte prev. så det kom som er sjokk. Jeg var så usikker på hva han ville si. Tok sløyfe på testen med en liten lapp med termindato, så la jeg den i kjøleskapet i øyehøyde. Når han kom hjem sa jeg at jeg har kjøpt en liten overraskelse som ligger i kjøleskapet. Han pleier ofte å kjøpe små ting til meg(Pepsi max, sjokolade etc) som har putter i kjøleskapet for å overraske med. Var SÅ lettet når jeg så hvor glad og rørt han ble:) Lykke til meg å fortelle det! Han kommer nok helt sikkert til å bli glad:)
 
Jeg kjøpte en smokk til ham og pakket inn som jeg gav til ham, og jeg en ny gravitest for å vise ham. Det tok laang tid før han skjønte det! :) Men som jeg sa, er han et fantastisk menneske, så han reagerte med å bli kjempeglad! Jeg vet ikke hvorfor jeg bekymret meg så mye...:)

Takk for tips <3
 
Back
Topp