På tide å besøke fastlegen?

IAlexandra

Andre møte med forumet
Hei, jeg er gravid med vårt første barn. Uke 10 dro jeg til gynekologen min, der tok jeg blodprøver og og en tidlig ultralyd. Hun bekreftet at alt var i orden. Jeg er nå i uke 14, har fortsatt ikke tatt kontakt med fastlegen min eller en jordmor. Burde jeg gjøre det? Hvilken erfaringer har dere?

Du burde ringe jordmor, det kan være lang ventetid på timer. Huske ikke hvor tidlig æ ringte men det var lenge før. Du sier hvor langt du er på vei og får time etter det. Du trenger ikke gå til fastlege også, gikk bare til jm. Så kan du gå til fastlegen hvis det trengs

ORIGINAL: stolt mamma 2008

jeg syns du burde det ja. Da får du helsepapirene,tatt blodprøver,bestilt time til ul osv

Ja, men jeg fikk fylt ut de helepapirene hos gynekologen og tok blodprøver der.. (Det er en privatklinikk) Så avtalte å ringe dem når tiden for ultralyd nærmet seg.. Men er kanskje likegreit å bestille time hos legen..

ORIGINAL: IAlexandra

ORIGINAL: stolt mamma 2008

jeg syns du burde det ja. Da får du helsepapirene,tatt blodprøver,bestilt time til ul osv

Ja, men jeg fikk fylt ut de helepapirene hos gynekologen og tok blodprøver der.. (Det er en privatklinikk) Så avtalte å ringe dem når tiden for ultralyd nærmet seg.. Men er kanskje likegreit å bestille time hos legen..

jeg gjorde det omvendt jeg,men det er sikkert pga at jeg har så godt forhold til legen min. Men du ser jo selv om du vil kontakte legen din eller ei,kan jo også vente til du føler for å gå der[:)]

Ja, jeg er veldig fornøyd med gynekologen min :) Legen er veldig hyggelig, men har bare vært der en gang før :P Men takk for gode råd :) Får se hva jeg gjør etter påske :)

du bør jo gå til kontroller men du bestemmer selv hvem du vil gå til. Jordmor, lege eller gynekolog. Er ikke så veldig mange kontroller så tidlig da. ta en telefon til gynekologen din hvis du trives med h*n og spør hvordan dere skal gjøre det fremover? Om du kan gå der hele svangerskapet eller om du må til lege/jm. 

Ja, er nettopp det, første gangen jeg var hos henne sa hun at så lenge jeg følte meg bra, så var det ingen grunn til å gå på flere kontroller før ultralyden, så skulle vi ta det derifra.. Men er noen venniner som også er gravide, par uker lengre enn meg, og de har vært hos legen og jordmoren flere ganger allerede =/ Så ble bare litt usikker nå..

Jeg var ikke på noen kontroll mellom uke 10 og 24 (utenom ordinær ultralyd i uke 18 da). Var ikke vanlig det sa lege/jordmor til meg [:)]

Ser du har fått mange gode svar her. Så da vil jeg bare si:
grattis med spire i magen[:D]

Jeg var bare på kontroll i uke 12 også på ordinær ul i uke 18.. [:)] Skulle egentlig igjen i uke 24, men fikk time hos jordmor i uke 21 [:)] Så du trenger ikke ringe legen ennå så lenge formen er fin [:)]

Gratulerer med baby i magen [:D]

Back
Topp