På Sydentur med baby 5 mnd baby

En liten hemmelighet

Blir kjent med forumet
Hei på dere!

Har dere eller skal dere ut å reise nå i permisjonstida. Vi reiser til Gran Canaria på lørdag, og jeg må si at jeg er veldig spent på hvordan flyturen kommer til å bli.
Lurer nå på om vi skal betale for et ekstra sete, hvis dette er mulig. Slik at vi kan ha med bilstol til henne. Blir lenge å ha henne på fanget i 5 timer. Noen som vet hvor mye man må betale for noe slikt? varierer sikkert fra reise til reise men.

Hvis dere skal kjøpe ekstre sete koster det barnebillettpris, men hvis dere skal gamble på at de har et ledig sete så koster det vel neppe noe :-) Dere får ta med leker, nettbrett med film e.l. og rusle opp og ned midtgangen, amme/bysse i søvn... Vi skal reise til hellas i juni og august men da skal vi ha han på fanget :-) går sikkert fint! Har du fått 5mnd vaksinen? Helsesøstra vår var opptatt av at vi må rekke den før vi reiser utenlands.

nei har ikke tatt den, skal ta den uka etter vi kommer igjen. Men jeg kan jo ringe helsestasjonen å høre i morra..Tenkte ikke det var noe stress, når det var Spania...

Vel vi sa ay vi skulle til hellas og det blir vel samme som om det var spania vil jeg tro, du får høre med dem - mulig de er paranoide her :-)

Vi skal til Kreta i mai, og vi har betalt for å få en plass uten seter forran oss og med krybbe på veggen så lille kan ligge der. Veldig greit så vi slipper å ha han på fanget hele tiden, også får vi godt med benplass også. Er verdt det. Koster en 1000 kr mer da.

Vi kom hjem fra Gran Canaria for et par uker siden og flyturen gikk helt fint. Passet på å amme ved letting og landing. Kan bli lenge, men det går stort sett fint. Ta med litt leker og drikke (evnt frukt i fruktnett om du har begynt med det) Her sov vesla mer eller mindre hele turen siden hun fikk ligge i mammas fang, men så var hun bare 3 mnd. Vi hadde også den krybben på vei ned, men den var ikke ledig på hjemturen. Gikk like fint begge veier. Bilstolen hadde vi som spesialbaggasje.

Vi har undersøkt litt no, men det var dessverre ingen ledige plasser. Så vi krysser fingrene for at det blir en fin tur for frøken snupp og mamma og pappaèn. Hun er jo en veldi snill baby, men aktiv:) Men hun sover veldig godt på reise i bil, og flyduren kan jo vere søvndyssende i seg selv:)
Har dere hatt med dere bare bagvogn eller paraplytrille (til bruk på flyplassen) i tillegg?

Back
Topp