På slankern!

Amanda

Blir kjent med forumet
På høy tid å få gjort noe med denne hersens vekta. Hatt et veldig tungt år der den bare er blitt høyere og høyere, men nå er det stopp! Sist jeg sjekket var jeg nesten 130 kg. Skammer meg over egen kropp!
Tar veiedag på mandager og oppdaterer her etterhvert ;)

02/11/2015:
Startvekt: 125.6kg
BMI: 41

09/11/2015:
Vekt: 123.2kg
BMI: 40.2
Endring siden sist i kg: -2.4kg
Endring siden sist i %: -1.9108%

16/11/2015:
Vekt: 123.0kg
BMI: 40.2
Endring siden sist i kg: -0.2kg
Endring siden sist i %: -0.1623%
Endring totalt i kg: -2.6kg
Endring totalt i %: -2.0701%

30/11/2015:
Vekt: 122.2kg
BMI: 39.9 (endelig under 40!)
Endring siden sist i kg: -0.8kg
Endring siden sist i %: -0.6504%
Endring totalt i kg: -3.4kg
Endring totalt i %: -2.7070%
 
Last edited:
På høy tid å få gjort noe med denne hersens vekta. Hatt et veldig tungt år der den bare er blitt høyere og høyere, men nå er det stopp! Sist jeg sjekket var jeg nesten 130 kg. Skammer meg over egen kropp!

Går all in med å starte på C9 og deretter lavkarbo.
Tar veiedag på mandager ;)

Hei Amanda!

Jeg lurte på om du kunne tenke deg en "slankepartner"?:) jeg skal ned omtrent 10 kg i første omgang og synes det hadde vert ekstra motiverende med noen å rapportere til. Ser du har veiedag mandager, så lurte da på om jeg kunne rapportere inn på denne tråden jeg også? Jeg tenker da å si om vekta har gått opp, ned eller ingen endring, ikke spesifikk vekt om det får fint for deg.

Bare si nei om du ikke føler det passer for deg :) lykke til uansett ! :)
 
Hei Amanda!

Jeg lurte på om du kunne tenke deg en "slankepartner"?:) jeg skal ned omtrent 10 kg i første omgang og synes det hadde vert ekstra motiverende med noen å rapportere til. Ser du har veiedag mandager, så lurte da på om jeg kunne rapportere inn på denne tråden jeg også? Jeg tenker da å si om vekta har gått opp, ned eller ingen endring, ikke spesifikk vekt om det får fint for deg.

Bare si nei om du ikke føler det passer for deg :) lykke til uansett ! :)
Vil gjerne ha slankepartner :) Skal du følge noen spesiell diett? Vi kan godt bruke tråden sammen :D
 
Så g
Vil gjerne ha slankepartner :) Skal du følge noen spesiell diett? Vi kan godt bruke tråden sammen :D

Så gøy! :D jeg følger ingen spesiell diett, men holder meg til 1400-1600 kcal pr dag med sunn og variert mat. Jeg fokuserer i første omgang på å spise til faste tider og da jobbe inn gode vaner:) jeg følger imidlertid en bok som omhandler kognitiv tenkning for å gå ned i vekt. Den har fungert kjempebra til nå:) den heter the beck diet Solution viss du noen gang kunne tenke deg å lese:) der skriver forfatteren/psykologen at det er viktig å ha noen en kan rapportere til så da valgte jeg å finne noen på nett!;D
 
Så g


Så gøy! :D jeg følger ingen spesiell diett, men holder meg til 1400-1600 kcal pr dag med sunn og variert mat. Jeg fokuserer i første omgang på å spise til faste tider og da jobbe inn gode vaner:) jeg følger imidlertid en bok som omhandler kognitiv tenkning for å gå ned i vekt. Den har fungert kjempebra til nå:) den heter the beck diet Solution viss du noen gang kunne tenke deg å lese:) der skriver forfatteren/psykologen at det er viktig å ha noen en kan rapportere til så da valgte jeg å finne noen på nett!;D
Så bra :D Det er så mye bedre når man kan gjøre det sammen med noen ja, men jeg har så få venner at føler det ikke lar seg gjøre i "real life". Også er det greit å kunne være litt anonym også når man skal blottlegge vekt og følelser og det hele, så forumet er topp :D
 
Etter litt research har jeg kommet til at ketolyse kan være tingen for meg. Ser mange har gode resultat av det. Skal ta det opp med fastlegen min i morgen ;)
 
Last edited:
Middagsplan for den kommende uken:

Mandag: Kyllingvinger med stekt asparges og aioli
Tirsdag: Tacosalat
Onsdag: Tomatsuppe med egg
Torsdag: Gratinerte svinekoteletter med salat
Fredag: Blomkål-og brokkoligrateng med kylling
Lørdag: Julebord, men de var ikke sikker på om det ble julemat enda. Får ta det som det kommer og bare spise kjøttet og grønnsaker
Søndag: Usikker..kanskje fisk?
 
Ketolyse er lurt, det har jeg gått på før og fungerte kjempebra :) Men jeg klarer desverre ikke leve sånn, så da er neste steg å innarbeide et kosthold jeg kan leve med resten av livet :)
 
Ble ikke veiing på meg i dag, tar det neste mandag, jeg må også lage en ukeplan! Det er bare så stress xD
 
Startvekt: 125,6kg

Jeg skal ALDRI noensinne se det tallet igjen!
 
Jeg har lagd middagsplan for uken, og alt er handlet inn deilig!

Mandag: chiligryte ( mm den var god!)
Tirsdag: lapskaus
Onsdag: fiskesuppe
Torsdag: squashpasta med karbonadedeig
Fredag: koteletter uten fett i steikeovnen
Lørdag: speltpizza med skinke
Søndag: restefest/omelett

Nå skal vekta kun gå nedover hos oss begge!
 
Var hos fastlegen som mente jeg ikke burde gå på ketolyse av diverse medisinske årsaker. Så da blir det heller en livsstilsendring der jeg passer på kaloriinntaket, spiser magert og velger fullkornsprodukter. Jeg vet jeg går ned når jeg spiser slik, men veldig sakte (hvertfall vært slik før). Likevel så er det jo noe som er enklere å holde på i lengden. Får bare sette i gang og gjøre mitt beste, og ta det som en seier hver gang jeg går ned selv om det går sakte :)
 
Last edited:
Var hos fastlegen som mente jeg ikke burde gå på ketolyse av diverse medisinske årsaker. Så da blir det heller en livsstilsendring der jeg passer på kaloriinntaket, spiser magert og velger fullkornsprodukter. Jeg vet jeg går ned når jeg spiser slik, men veldig sakte (hvertfall vært slik før). Likevel så er det jo noe som er enklere å holde på i lengden. Får bare sette i gang og gjøre mitt beste, og ta det som en seier hver gang jeg går ned selv om det går sakte :)

Det var bra du snakka med fastlegen før du gikk for lenge på "kuren" da :) De sier jo også at dess saktere du går ned i vekt, jo enklere er det å holde vekten etterpå :)

Hva gjør du for å telle kalorier? Jeg har en kjempegenial app som heter Lifesum. Bare et tips! :)
 
Det var bra du snakka med fastlegen før du gikk for lenge på "kuren" da :) De sier jo også at dess saktere du går ned i vekt, jo enklere er det å holde vekten etterpå :)

Hva gjør du for å telle kalorier? Jeg har en kjempegenial app som heter Lifesum. Bare et tips! :)
Har lasta ned lifesum nå :D
 
09.11.2015
Vekt: 123.2kg
BMI: 40.2
Endring siden sist i kg: -2.4kg
Endring siden sist i %: -1.9108%

Kjempefornøyd!!:D
Har riktignok vært syk og spist ekstremt lite da :p
 
Hei og god morgen!

Da er det blitt mandag, og jeg har gått ned 1,9 kg (dette er da på 2 uker) ! :) Er veldig fornøyd med det, første delmål er å gå ned 2,3 kg, så da regner jeg med at jeg når det målet neste mandag! :) Har vært mye spising av usunn mat i helgen og litt i uken også, men har klart å holde meg innen kalorigrensen likevel.

Denne uken satser jeg på å holde meg unna søtsakene og skal sette opp en matplan for hver dag, kvelden før (så i går skrev jeg ned en plan for hva jeg skal spise i dag). Dette er et tips fra boka jeg leser. På denne måten kan en bli mer oppmerksom på hva man faktisk spiser, hvor/når en spiser mer enn planlagt osv, og dermed justere rutiner for å unngå de typiske "utskeielsene". Jeg har tro på dette! :)

Håper alt går bra med deg også :) Dette klarer vi!
 
09.11.2015
Vekt: 123.2kg
BMI: 40.2
Endring siden sist i kg: -2.4kg
Endring siden sist i %: -1.9108%

Kjempefornøyd!!:D
Har riktignok vært syk og spist ekstremt lite da :p

Oj der var vi veldig synkroniserte! :D Gratulerer, du er kjempeflink!! Wihuu :D
 
God Morgen! :)

Denne uken har jeg gått ned 1 kg akkurat. Veldig fornøyd med det, hadde ventet meg en halv kg eller noe så ble positivt overrasket! Dette går rette veien :D

Håper alt står bra til med deg :)
 
Back
Topp