på skiva

ElisabethI

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
hvilket pålegg spiser dere? Etter jeg ble gravid drømmer jeg nesten om salami og fårepølse, og jeg fantaserer om skiva med mør som jeg skal ha etter fødselen er ferdig.. om 8 mnd!! Trenger tips til gode pålegg så jeg har noe å variere i da det ser ut som jeg har glemt alt selv om det bare er ni mnd siden sist jeg gikk gravid :P

Spiser nesten bare knekkebrød med hamburgerrygg eller skinkeost nå.... I begynnelsen spiste jeg nugatti ( :p ) men nå er jeg for kvalm :(

Trenger tips jeg også. Er gravid for første gang, og aner ikke hva jeg kan spise/ikke spise. Var på konferanse i dag med koldtbord i lunsjen, og turte nesten ikke spise noen ting :p Leste at det beste er at pålegg som røykalaks og skinke er ferskt, og på slike arrangementer ligger jo pålegget i romtemperatur. Skal ikke være lett :rolleyes:

Makrell i tomat eller hamburgerrygg. Føler det er så lite jeg kan spise for tiden, og får dårlig samvittighet om jeg tar meg en skive med ost innimellom. Men det er pga kolesterolet da :/
Ang graviditeten kan jeg stappe i meg alt jeg kommer over, og det som er fyfy må jeg nok holde meg unna resten av livet og:p kommer sikkert til å snike til meg eggerøre og spekeskinke en sjelden gang da..

Hamburgerrygg, syltetøy, gulost, brunost, italiensk salat, nugatti osv.
Jeg syndet da jeg gikk meg storebror, og spiste salami - men kun fra nyåpnet pakke - altså at jeg spiste 3 skiver, og kastet pakken. Og det føltes bare teit, så det ble med noen få ganger.

Trenger tips jeg også. Er gravid for første gang, og aner ikke hva jeg kan spise/ikke spise. Var på konferanse i dag med koldtbord i lunsjen, og turte nesten ikke spise noen ting :p Leste at det beste er at pålegg som røykalaks og skinke er ferskt, og på slike arrangementer ligger jo pålegget i romtemperatur. Skal ikke være lett :rolleyes:
det stemmer. Jeg spiste en del røykalaks forrigegang, men da var jeg gravid i jula, så NOE god mat måtte jeg vel få kose meg med :P Ellers vil jeg vente til jeg er "godt på vei" før jeg begynner å spise de påleggene. Skinka bær vel helst være kokt skinke, og vi bør ta den med lengst holdbarhet (gjelder røkelaks også) og spise den når den er fersk. Kan fort bli dyrt :(

Ellers tør jeg hverken å spise hamburgerrygg eller noe annet kjøttpålegg.

Koldtbord er vanskelig.. kan spise varmmat da, kylling og karbonader og lignende :)

Makrell i tomat eller hamburgerrygg. Føler det er så lite jeg kan spise for tiden, og får dårlig samvittighet om jeg tar meg en skive med ost innimellom. Men det er pga kolesterolet da :/
Ang graviditeten kan jeg stappe i meg alt jeg kommer over, og det som er fyfy må jeg nok holde meg unna resten av livet og:p kommer sikkert til å snike til meg eggerøre og spekeskinke en sjelden gang da..
kan vi spise hamburgerrygg? Har ikke turt det jeg.. hverfall ikke før jeg er godt uti.. ikke at det spiller noen rolle :p

Hamburgerrygg, syltetøy, gulost, brunost, italiensk salat, nugatti osv.
Jeg syndet da jeg gikk meg storebror, og spiste salami - men kun fra nyåpnet pakke - altså at jeg spiste 3 skiver, og kastet pakken. Og det føltes bare teit, så det ble med noen få ganger.
ja, altså.. sansynligheten for at det er bakterier er vel liten (?) men jeg hadde ikke klart å tilgi meg selv om jeg spiste feil salamiskive, så jeg venter.. men åååå som jeg gleder meg til den mørskiva.. får fortsatt vann i munnen når jeg tenker på den jeg fikk etter første fødsel :P

ja, altså.. sansynligheten for at det er bakterier er vel liten (?) men jeg hadde ikke klart å tilgi meg selv om jeg spiste feil salamiskive, så jeg venter.. men åååå som jeg gleder meg til den mørskiva.. får fortsatt vann i munnen når jeg tenker på den jeg fikk etter første fødsel :p
:D Du får sende inn matbestillinga til sykehuset allerede nå ;)

kan vi spise hamburgerrygg? Har ikke turt det jeg.. hverfall ikke før jeg er godt uti.. ikke at det spiller noen rolle :p
Den er varmebehandlet den, så skal ikke være noe problem. Bare passe på å spise den godt innenfor holdbarhet, for listeriabakteriene kan vokse seg på etterhvert. Men det kan de vel egentlig på det meste.

Last edited:
Jeg koker meg et egg på morgenen og spiser den på skiven med majones og litt salt :) det må vel være ok. Ellers toast med ost med glass kakao. Men må tenke litt out of the box enn bare brødskiv og pålegg tenker jeg; spiser en del bringebær, blåbær eller noe mer mettende toast med hvitost og kokte bønner i tomat på toppen (sånn type engelsk frokost). Ellers hmm, sånn kalkunskinke og hvitost og ketchup ;p makrell i tomat. Også er jeg glad i youghurt (melon), kan spise det alene eller med crusli oppi, ev. kellogs allbran (bra for fordøyelsen) med melk. Koker meg også opp brokkoli og blomkål med krydder (vegeta) men det er litt utover dagen. Men når jeg er kvalm og det er tidlig på morgen så er det allbran med melk eller smoothie fra Bendit (med banan, druer mm.) den er veldig mettende og kan derfor ellers fungere utover dagen som små "måltider" når du ikke kan spise (f.eks i møter) :)

Rugsprø/knekkebrød med snøfrisk, pepper og agurk/cherrytomat på. Ellers går det mye i avokado på knekkebrødet. Spiser sjeldent noe annet egentlig.
Har fått med meg at det har kommet lett snøfrisk, men fant det ikke i butikken i dag :o

Jeg koker meg et egg på morgenen og spiser den på skiven med majones og litt salt :) det må vel være ok. Ellers toast med ost med glass kakao. Men må tenke litt out of the box enn bare brødskiv og pålegg tenker jeg; spiser en del bringebær, blåbær eller noe mer mettende toast med hvitost og kokte bønner i tomat på toppen (sånn type engelsk frokost). Ellers hmm, sånn kalkunskinke og hvitost og ketchup ;p makrell i tomat. Også er jeg glad i youghurt (melon), kan spise det alene eller med crusli oppi, ev. kellogs allbran (bra for fordøyelsen) med melk. Koker meg også opp brokkoli og blomkål med krydder (vegeta) men det er litt utover dagen. Men når jeg er kvalm og det er tidlig på morgen så er det allbran med melk eller smoothie fra Bendit (med banan, druer mm.) den er veldig mettende og kan derfor ellers fungere utover dagen som små "måltider" når du ikke kan spise (f.eks i møter) :)
ja, jeg har en del frukt og bær liggende, men jeg liker å spise sammen med lillesnupp når hun spiser og vi kan spise det samme, så det er hovedsakelig frokost da det er kun da hun spiser skive foreløbig :) Har spist egg, og elsker det, men plutselig sa det stopp i halsen gitt :/ og nå blir jeg kvalm bare av tanken :(

Å den brødskiven med salami på etter forrige fødsel var bare fantastisk. Tror jeg levde på salami og agurk på skiven i en måned :p

Makrell i tomat, egg, kaviar, magerost, leverpostei og agurk, avokado med salt og pepper, skinke eller ost med paprika og agurk :)

Å den brødskiven med salami på etter forrige fødsel var bare fantastisk. Tror jeg levde på salami og agurk på skiven i en måned :p
haha! Enig! Jeg har alltid hatt salami eller fenalår i kjøleskapet siden fødsel i juli :P Følte meg snytt siden jeg gikk glipp av all spekematen i jula jeg gikk gravid :P

Back
Topp