På reisefot med stor mage

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Er det helt greit å reise utenlands når man er gravid, eller er det noe spesielt man bør tenke på før man bestiller flybillett og pakker kofferten?

Det er sommerferietid nå, og vi forflytter oss som aldri før. Både på grunn av en romsligere lommebok, større eventyrlyst og mangel på varme og sol på kroppen gjennom lange og mørke vintermåneder.

Den økte reiselysten inkluderer også gravide, og det er slett ikke uvanlig å møte damer med struttende mager, enten det er på en palmestrand eller i en storby ute i verden.

Les Dr.Karis legeblogg her

Skal dere ut på reise i sommer? Hvilke forhåndsregler tar dere?

Er det noen her som har tatt fly med barn under to år og høygravid? Har lurt på å ta fly med vesla i midten av august, fra Trondheim til oslo, men er usikker på hvor praktisk det blir med tanke på plass til meg og lille i flyet når jeg skal ha henne på fanget..

Skal til Spania i slutten av august Forhåpentligvis null problem! Har reist med fly som gravid før. Deilig å komme seg bort!

Med komfortable sko kommer man langt!

Her er planen mest sansynlig (håper jeg klarer) å reise på tur med jobben i september, håper virkelig kroppen er på lag med meg da :)

Vi skal til Spania i sommer, da er jeg vel 23 uker på vei, og skal på tur me jobben i september. Tenker det skal gå fint. Eneste jeg er forsiktig med er mat i Spania, må være godt stekt/vasket osv :-)

Back
Topp