På radio i morgen!

Hermine

Gift med forumet
I morgen, fra kl 12, stiller min mann og meg opp i Norgesglasset på NRK P1. Vi snakker om ufrivillig barnløshet, og fokuset er på at ikke alle lykkes med IVF. Vi er åpne om følelser og tanker som ufrivillig barnløse opplever, og om veien videre etter mange negative forsøk. Dette er også et viktig tema! I media finner man mest solskinnshistorier, derfor vil vi sette fokus på de som ikke lykkes - og hvordan det føles når forsøk etter forsøk blir negative.

Sendingen vil ligge på nett, så man kan høre det når det passer. Det er altså sendingen den 18.9.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Last edited:
Kjempebra!! Har også stor tro på at åpenhet rundt dette er viktig og kan hjelpe mange. Tøft gjort :-)

I morgen, fra kl 12, stiller min mann og meg opp i Norgesglasset på NRK P1. Vi snakker om ufrivillig barnløshet, og fokuset er på at ikke alle lykkes med IVF. Vi er åpne om følelser og tanker som ufrivillig barnløse opplever, og om veien videre etter mange negative forsøk. Dette er også et viktig tema! I media finner man mest solskinnshistorier, derfor vil vi sette fokus på de som ikke lykkes - og hvordan det føles når forsøk etter forsøk blir negative.

Sendingen vil ligge på nett, så man kan høre det når det passer. Det er altså sendingen den 18.9.

Syns det er fantastisk av dere å veldig tøft gjort.skal høre på nett når jeg kommer hjem

Utrolig bra!! Det er sant som du sier, og veldig bra og sette fokus på det også!! Lykke til!

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå er vi veldig spente på hvordan innslaget blir.. Håper det blir bra! Jeg får ikke hørt det selv før senere i dag ;-)

Så utrolig tøffe dere er, Hermine!! Flott at noen tør å snakke offentlig om dette viktige temaet!

Fantastisk, Hermine! Det er utrolig flott at dere gjør dette, viser sårbarheten og tar opp et meget viktig tema. Gleder meg til å høre sendingen! :Heartred

Hørte intervjuet med dere i dag, Hermine! Veldig, veldig bra <3. Flott at dere har valgt å stå frem med deres historie!

Venter på at det skal komme på nett

Skal se om jeg finner det jeg også. Har så lyst til å være åpen om denne vanskelige og utrolig sårbare prosessen.. Dere er skikkelig tøffe :)

Takk alle sammen! Vi er veldig fornøyde med dagens sending, og er glad for at journalisten fikk med det vi synes er viktig. Det føles godt å ha stått frem med dette nå, og vi har fått mange positive og (faktisk) entusiastiske meldinger. Det virker som dette treffer ganske mange. Jeg skjønner at sekundære barnløse også kan kjenne på mange av de samme følelsene.. (altså de som har barn, men sliter med å få flere). Jeg har også fått tilbakemeldinger fra fremmede folk. Rørende..

Dere er jo absolutt ikke alene om å slite ekstra mye, Hermine, så for mange som i dag har hørt intervjuet på radio er det garantert en lettelse å høre dere fortelle om tanker og følelser dere kjenner på. De fleste kan sette seg inn i situasjonen og helt sikkert kjenne seg igjen. Utrolig bra at dere har valgt åpenhet!

kjempebra gjort! :) all ære til dere for å være så åpne og dette :):Heartpink

Kjempe bra at dere står frem og er åpne om det! Skal få lyttet tiø programmet når jeg får kommet meg på nett på pc :)

Jeg har prøvd å høre det på nrk.no hver dag, men akkurat Norgesglasset den 18. kl 12 får jeg en feilmelding på... Typisk! Er det bare meg som ikke får hørt, eller er det noe feil?

Jeg får også en feilmelding om at den ikke er klar:(

hørte på det nå (funka ikke tidligere for meg heller men gjorde det nå altså!), veldig bra, ble også trist av høre på deres historie! Men så utrolig fint med åpenhet rundt et sårt og vanskelig tema...

Last edited:
De har slitt med lydfilen dessverre, håper det blir i orden snart. Veldig synd hvis dere ikke får hørt det...

Hørte nettopp programmet nå. Veldig fint og utrolig flott gjort av dere! Dere er skikkelig tøffe som snakker så åpent om noe så sårt og vanskelig.
Ønsker dere all lykke fremover! :-)

Har også fått hørt nå, utrolig bra at dere forteller deres historie og får frem at ikke alle har solskinnshistorier. Lykke til fremover, håper dere snart blir foreldre på en eller annen måte :-)

Back
Topp