På mental overtid...oppdatert med ny vri...og nå med frikjennelse

Olive76

Forumet er livet
Oppdatereing tirsdag: Blodsukker før sukkervann:4,0 blodsukker 2 timer etter: 5,7. Så ingen diabetes her.
-------------------------------------------------------------
Nå har jeg kommet meg til uke 39. Så lenge har jeg aldri før gått gravid og det kjennes veldig uvant ut og litt utrygt også. Herldigvis er det god action i magen, så jeg vet at barnet har det bra. Men det er mange tanker som sliter på meg. Ligger våken om natten og tenker. Hva nu hvis fødselen ikke kommer igang og morkaken ikke har bra funksjon lenger? Hva nu hvis jeg skal gå til 11 dager over termin? Føler litt at jeg vil ha ungen ut nå så jeg kan passe på den på utsiden.

Og så er det alle rundt meg som er like utålmodig som meg nå. Kan ikke bære deres utålmodihet i tillegg til min egen altså.

Men så det positive fokus: jeg mister ikke så mange permisjonsdager denne gang. Og jeg har vært flink til å få jobben og livet lagt tilrette så jeg ikke har stresset meg diverse lidelser på. Og jeg kommer sannsynligvis til å få et barn i "normal" størrelse denne gang.

Et lite hjertesukk herfra. Jordmorkontroll til formiddag og her er nyeste magebilde:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oppdatering:
Var ved jordmor. Hun klør seg i hodet over magens tilvekst. Hun mener det er minst 4 kg unge der. Og så synes hun at jeg skulle tortureres med glukosebelasting. Skjønner ikke helt hvorfor (eller vet godt at min BMI i utgangspunktet var over 27, men jeg er jo sprek som bare det. Veltrimmet og fin i utgangspunktet og ingen voldsom vektøking og ingen spor av sukker noen plass). Så dette blir det store "Olive-gjør-ting-hun-ikke-har-prøvd-før" - svangerskap. Så det er fastenede til fastlegen kl 9 imorgen for å drikke sukkervann. HURRA!

Hadde vekstkontroll i uke 31. Den gav resultatet -4%. Så tror ikke på at jeg har 4 kg unge i magen. Men vi får se.

Det gode er at babyens hode er festet nå. Så håper den har tenkt seg ut før overtid og før den må tvinges. Mitt hår er idag ganske matt og krøller lite. Bruker å være tegn på at ting skjer!

Du ser fantastisk ut, Olive, men jeg forstår selvsagt tankene dine - du har jo forberedt deg på å føde tidlig, så å gå til termin blir på en måte overtid. Husker at jeg gikk og tenkte det samme da jeg gikk med August, at det vil bli rart å gå over uke 37/38 (jeg mente jo at jeg var kommet lenger enn ul sa med Johanna)... jeg slapp jo å prøve det. Fordelen er som du sier at denne babyen vil komme ut og være enda mer moden og ferdig enn storebrødrene var da de ble født. Håper du i det minste får hyppige kontroller og får en vekstkontroll, med tanke på dysmatur baby tidligere

Må si meg enig med lenemor du ser helt fantastisk ut[:)]
Skjønner godt tankene dine,kjenner meg gjenn der. pluss alle som lurer på om man ikke skal føde snart.

Sender deg en stor klem og litt fødestøv som håper vi at ikke vente tiden blir for lang

Hmmm - den glukosebelastningstesten er ikke morsom nei, men det er bare et par timer av livet, og det er det verdt. Får satse på at det skjer noe snart - om huldrehåret har rett [;)]

For en flott mage Olive!!!! Helt utrolig at du er kommet til uke 39!! Så jeg forstår godt at du er utolmodig og vil ha lillebror ut! Krysser fingrene for at du slipper flere "olive-gjør-ting-hun-ikke-kan"-opplevelser [;)] Og at svangerskapet ikke går på overtid!

Dette høres bra ut Olive .. * Krysser fingrene for at det skjer noe snart *

Spennende..! Er innpå hver dag og ser etter oppdatering.. [:D]
Masse lykke til med forestående fødsel.. [:)]

kan vi begynne et veddemål om når det skjer tro??

ORIGINAL: lenemor

kan vi begynne et veddemål om når det skjer tro??

Haha. Denne unge har ikke tenkt seg ut. Klamrer seg fast inni meg med allt den har[8D]

oj... så spennende!![:D][:D][:D][:D]

krysser fingrene for at du slipper overtid... det er jo iallfall kjedelig når du har fått så tidlig tidligere.. [:)]

fin mage du har! *nydelig*[:)][:)][:)][:)]

Back
Topp