På hvilket sykehus skal dere føde?

Forhåpentligvis på Sykehuset i Telemark, Skien! Jeg ba dog først legen søke for to uker siden og har ikke fått svar derfra og jeg bor selv i Vestfold, så vet jo ikke om jeg får plass der... :nailbiting:
Hvor fort er det vanlig å få svar? OUL tok jeg hos gynekologen, så har ikke hatt kontakt med sykehuset i den forbindelse heller...
 
Forhåpentligvis på Sykehuset i Telemark, Skien! Jeg ba dog først legen søke for to uker siden og har ikke fått svar derfra og jeg bor selv i Vestfold, så vet jo ikke om jeg får plass der... :nailbiting:
Hvor fort er det vanlig å få svar? OUL tok jeg hos gynekologen, så har ikke hatt kontakt med sykehuset i den forbindelse heller...

Leste på det jeg trodde var søknadsskjema til sykehuset i Vestfold nå (som viste seg å være et registreringsskjema), man får ikke svar, det blir bare registrert. Søknad går visst automatisk.
https://www.siv.no/behandlinger/fodsel-og-barsel
Litt nedpå siden der står det: Last ned registreringsskjema ved svangerskap for deg som planlegger å føde ved Sykehuset i Vestfold, og der står det at fødeplass er automatisk.
Oi, så nå at du snakker om sykehuset i Telemark, men det kan jo hende det er samme prosedyre der :D

Edit: Ja, det er det samme der! Link: https://www.sthf.no/behandlinger/fodsel-og-barsel
 
Last edited:
Satser på Ullevål, men man vet aldri hva som kan skje her i hovedstaden. Plutselig står en der på døra og får beskjed om å dra til et annet sykehus da det er smekkfullt. Blir uten tvil kjipt hvis det skjer, men det er ikke akkurat langt mellom sykehusene her[emoji6] Foretrekker heller 15 min ekstra reisetid enn en fødeavdelig som egentlig ikke har ressurser til å ta imot meg[emoji4]
Regner vel med at du får vite det når du ringer inn? (Hos oss er det i alle fall sånn at du må ringe før du kjører innover)
 
Regner vel med at du får vite det når du ringer inn? (Hos oss er det i alle fall sånn at du må ringe før du kjører innover)
Du har nok helt rett der. Som regel er det slik, fikk jeg vite fra jordmor og da går det jo fint, men noen ganger får de også plutselig mye å gjøre uten forvarsel... Sjeldent, da, heldigvis[emoji4] Får uansett håpe det blir Ullevål da jeg bor så nærme sykehuset[emoji4]
 
Du har nok helt rett der. Som regel er det slik, fikk jeg vite fra jordmor og da går det jo fint, men noen ganger får de også plutselig mye å gjøre uten forvarsel... Sjeldent, da, heldigvis[emoji4] Får uansett håpe det blir Ullevål da jeg bor så nærme sykehuset[emoji4]
Husker sist, trodde det ville være rolig periode i november... Men var 8 andre unger som ble født mellom fredag/lørdag den dagen [emoji14]
 
St.olavs
 
Må si meg enig. Har født de to gutta vi har fra før da det lå i Fredrikstad. De har jo flyttet siden det, men personalet og holdningene ble vel med... :bored:
Fødte på ahus sist da jeg følte meg så dårlig behandla på føde-pol klinikken, og jeg syns de har SÅ mye å lære om å jobbe med mennesker på sykehuset Østfold
 
Back
Topp