På hvilket sykehus skal dere føde?

Jo, det stemmer (ikke kantina da men hotellets restaurant), men det er snakk om skikkelig buffet. Rikelig hotellfrokost på morgenen og varm buffet de to andre gangene (mao. 2 middager :) ). Jeg hadde ikke problemer med å holde meg mett i hvert fall :) Og det er en kiosk åpen på natta om en vil kjøpe noe. I tillegg kan en jo ha med seg litt snax i baggasjen. Jeg kommer nok til å ha noen energibarer og nøtter liggende i baggen :)

Jeg er i hvert fall mye mer fornøyd med maten på barselhotellet enn på barselavdelingen. Vet du hva jeg fikk servert til middag første dag på barsel med førstemann. Bønnestuing!:wtf: Hvordan i huleste kan et sykehus konkludere med at pasientene (som for det meste ligger på flermannsrom) bør få bønnestuing til middag:wideyed:
Hahaha. Bønnestuing [emoji23]
 
Sånn det ser ut nå så blir jeg vell å føde enten i Ålesund eller på st.olavs i tr.heim.
Regner med jeg får vite mer når det nærmer seg.
 
Har søkt fødeplass på UNN, krysser fingre og tær for at det går gjennom da det ikke er det sykehuset jeg sokner til.
 
Satser på Ullevål, men man vet aldri hva som kan skje her i hovedstaden. Plutselig står en der på døra og får beskjed om å dra til et annet sykehus da det er smekkfullt. Blir uten tvil kjipt hvis det skjer, men det er ikke akkurat langt mellom sykehusene her[emoji6] Foretrekker heller 15 min ekstra reisetid enn en fødeavdelig som egentlig ikke har ressurser til å ta imot meg[emoji4]
 
Samme her [emoji16]

Har du søkt fødeplass? Må gjøres før uke 18 fikk jeg nettopp vite [emoji33] (uke 20 i morgen [emoji38])

Nei, jeg spurte jordmor om jeg måtte søke, men det gikk automatisk, sa hun :confused: bor du kanskje sånn at du må velge sykehus?
 
Nei, jeg spurte jordmor om jeg måtte søke, men det gikk automatisk, sa hun :confused: bor du kanskje sånn at du må velge sykehus?

Hmmm. Så de søknadspapirene som ligger på sykehusets hjemmesider gjelder ikke? [emoji28]

Jeg bor nærme sykehuset..
 
Hmmm. Så de søknadspapirene som ligger på sykehusets hjemmesider gjelder ikke? [emoji28]

Jeg bor nærme sykehuset..

Nå måtte jeg Google :hilarious:

"Det er jordmors og fastleges ansvar å søke fødeplass på vegne av de som er gravid. Fastlege eller jordmor sender søknad til fødeinstitusjonen der du ønsker å føde. Du kan også søke fødeplass selv, spesielt om du ønsker å føde på en mykenhet, f.eks. ABC fødeavdeling i Oslo eller Storken fødeavdeling i Bergen fødeavdeling.

Jordmor eller fastlege har ansvar for å informere deg om dine valgmuligheter, og har oversikt over tilbudet der du bor. Snakk med jordmor eller fastlege hvis du er i tvil. Sammen kan dere finne det fødestedet som passer deg."

Fant det her https://helsenorge.no/fodsel/fodested
 
Nå måtte jeg Google :hilarious:

"Det er jordmors og fastleges ansvar å søke fødeplass på vegne av de som er gravid. Fastlege eller jordmor sender søknad til fødeinstitusjonen der du ønsker å føde. Du kan også søke fødeplass selv, spesielt om du ønsker å føde på en mykenhet, f.eks. ABC fødeavdeling i Oslo eller Storken fødeavdeling i Bergen fødeavdeling.

Jordmor eller fastlege har ansvar for å informere deg om dine valgmuligheter, og har oversikt over tilbudet der du bor. Snakk med jordmor eller fastlege hvis du er i tvil. Sammen kan dere finne det fødestedet som passer deg."

Fant det her https://helsenorge.no/fodsel/fodested

Ok! Ha ha! Da får jeg høre med fastlegen i slutten av måneden om hun har søkt [emoji85] takk!
 
Back
Topp