På hvilket sykehus skal dere føde?

Alle mine er født der og jeg er godt fornøyd med SuS :) Fødeloftet er helt fantastisk og veldig fredelig å være på barselhotellet etterpå :)

Jeg er bare glad jeg bor langt unna Bergen så jeg slipper å føde der Før var det i hvert fall verste stedet i hele Norge å måtte gå over tiden (etter min mening i hvert fall).

Er ikke fødeloftet 'lagt ned'?
 
SUS, men skulle ønske jeg skulle føde i Flekkefjord. Servicen man får i etterkant og antall måltider er HELT fantastisk. Jeg lå på eget rom og kunne ha en venninne på besøk. (mannen var litt ute av bildet da) Egentlig var det delt bad mellom 2 rom men siden det er så få fødsler så får man stort sett eget bad.
Men jeg bor 10 min fra SUS. Sist gang bodde jeg hos mine foreldre de siste dagene før fødsel. Orker ikke kjøre 1,5 time. Funderer litt på å dra hjem nesten rett etter fødsel.
 
Er ikke fødeloftet 'lagt ned'?

Tror ikke det. Finner fremdeles info om det på nettsidene til SUS så da satser jeg på at de holder på enda :) Apropos måltider så er maten helt suveren så lenge en kommer på barselhotellet! Men oppfølgingen på barselhotellet er nok mer så som så. Tror nok en kan få mye oppfølging om du ber om det, men en blir lett overlatt til seg selv om en ikke gjør noe særlig utav seg. Det er veldig fredelig med eget rom og eget bad da. Mye bedre enn de fæle badene de har på barselavdelingen på SUS. Men det kan bli litt ensomt om far ikke blir hele perioden (som ikke er aktuelt i vårt tilfelle - med tre barn hjemme).
 
Tror ikke det. Finner fremdeles info om det på nettsidene til SUS så da satser jeg på at de holder på enda :) Apropos måltider så er maten helt suveren så lenge en kommer på barselhotellet! Men oppfølgingen på barselhotellet er nok mer så som så. Tror nok en kan få mye oppfølging om du ber om det, men en blir lett overlatt til seg selv om en ikke gjør noe særlig utav seg. Det er veldig fredelig med eget rom og eget bad da. Mye bedre enn de fæle badene de har på barselavdelingen på SUS. Men det kan bli litt ensomt om far ikke blir hele perioden (som ikke er aktuelt i vårt tilfelle - med tre barn hjemme).

såvidt jeg har hørt av de som har vært på barselhotellet, så må man gå ned i felleskantina - og det var i utgangspunktet bare ca 3 måltider om dagen? Noe som er aaalt for lite etter fødsel og om man i tillegg skal amme!
 
såvidt jeg har hørt av de som har vært på barselhotellet, så må man gå ned i felleskantina - og det var i utgangspunktet bare ca 3 måltider om dagen? Noe som er aaalt for lite etter fødsel og om man i tillegg skal amme!

Jo, det stemmer (ikke kantina da men hotellets restaurant), men det er snakk om skikkelig buffet. Rikelig hotellfrokost på morgenen og varm buffet de to andre gangene (mao. 2 middager :) ). Jeg hadde ikke problemer med å holde meg mett i hvert fall :) Og det er en kiosk åpen på natta om en vil kjøpe noe. I tillegg kan en jo ha med seg litt snax i baggasjen. Jeg kommer nok til å ha noen energibarer og nøtter liggende i baggen :)

Jeg er i hvert fall mye mer fornøyd med maten på barselhotellet enn på barselavdelingen. Vet du hva jeg fikk servert til middag første dag på barsel med førstemann. Bønnestuing!:wtf: Hvordan i huleste kan et sykehus konkludere med at pasientene (som for det meste ligger på flermannsrom) bør få bønnestuing til middag:wideyed:
 
Back
Topp